Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FELZ401 |
| Ad | Din Felsefesi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Din felsefesinin temel problemlerinin farkında olmak
Dersin İçeriği
Din felsefesinin bir disiplin olarak ortaya çıkışının tarihçesi; din felsefesinin konusu, yöntemi ve kaynakları; inanma, iman, aşkın varlık, kötülük ve din olgularına yönelik kavram, problemler vb. konularının ele alınması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Din Felsefesi, Mehmet Aydın, 9 Eylül Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Uluğ Nutku, İnanmanın Felsefesi, Anı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Din Felsefesini felsefi bir disiplin olarak tanır |
| ÖÇ02 | Din bilimleri ve din felsefesi arasındaki ilişkileri kurabilir |
| ÖÇ03 | Dine felsefi bir tema ve problem alanı olarak bakabilir |
| ÖÇ04 | Felsefe Tarihi içerisinde din felsefesinin oluşum ve gelişim süreçlerini kavrar |
| ÖÇ05 | Din hakkında felsefi bir yorum ve değerlendirme yapabilir |
| ÖÇ06 | Farklı tanrı anlayışlarını karşılaştırır |
| ÖÇ07 | Farklı din felsefelerini tanır |
| ÖÇ08 | Tanrının varlığıyla ilgili kanıtları karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 3 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 4 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Din felsefesi nedir | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Din,bilim,sanat,felsefe ilişkileri bağlamında din felsefesi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Din felsefesinin din bilimleri ve felsefe ile ilişkisi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Din felsefesinin temel kavramları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Din felsefesinin temel problematikleri | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Din felsefesinin temel yaklaşımları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Tanrı anlayışları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Teizm, Deizm, Panteizm, Pananteizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Tanrının varoluşu ile ilgili argümanlar | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Ateizm, Agnostisizm, Fideizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Felsefe Tarihinde örnek din felsefeleri | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Türkiyede din felsefesi disiplini | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Din Felsefesine toplu bir bakış | Önceki haftaları tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Genel degerlendirme | Genel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||