Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYB296 |
Ad | Futbol |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, futbolun temel teknik ve taktik becerilerini öğretmek, oyun kurallarını kavratmak, antrenman yöntemleri ile oyuncuların fiziksel ve zihinsel gelişimini desteklemek, ayrıca futbolun tarihsel, kültürel ve endüstriyel boyutlarını anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. . Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki öğrenme çıktılarının kazanılması beklenilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste, futbolun teknik, taktik ve fiziksel bileşenleri ile birlikte oyun kuralları, antrenman yöntemleri ve futbolun tarihi, kültürel ve endüstriyel boyutları ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bilimin Işığında Futbol Antrenmanı(Prof.Dr. Niyazi Eniseler) Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Gazi Kitabevi Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Mehmet Günay, Atilla Yüce, 2014, Gazi Kitapevi
Notlar
S.Karabük Vd.(2007)Futbol Eğitimi ,TÜFAV Yayınları.Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Futbol oyun kurallarını açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Erdemlilik / Fair-play ilkelerinin farkındadır ve oyun ortamında uygular. |
ÖÇ03 | Futbol ile ilgili malzeme ve araç-gereçleri bilir, bakımını yapar. |
ÖÇ04 | Futbol temel eğitimi ve öğretisi konusunda bilgiyi sınıflayarak yorumlar. |
ÖÇ05 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahip olur. |
ÖÇ06 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını hazırlar. |
ÖÇ07 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ08 | Futbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Futbol oyununun tanımı, Futbol oyununun dünyada ve Türkiye de tarihsel gelişimi ,futbol oyun kurallarının teorik aktarımı. | Okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Futbol oyun kurallarının teori ve uygulaması | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Alan yaratma(boşa çıkma/boşa koşma) yöntemleri. | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Grup antrenmanları ile takım oyununun gerçekleştirilmesi. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Merkezden Hücum | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Pas ve Destek | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Oyunun Yönünü Değiştirme | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma ve uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | kanattan orta çalışmaları | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Kanatlardan ortalar ve sonuçlandırma. | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Kanat oyuncularının içeri girdikten sonraki görevleri. | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Kanatlardan Hücum / Beklerin Bindirmesi | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Kanatlardan Hücum / Kanat Bindirmesi | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Kanatlardan Hücum / Orta Saha Bindirmesi | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Araştırma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |