Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ZOOTEKNİ (YL) | |
Kod | ZO569 |
Ad | Küçükbaş Hayvanlarda Döl Veriminin Artırılması Yöntemleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat DURMUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Küçükbaş hayvanlarda üreme verimliliğinin artırılması amacıyla uygulanan yöntemlerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Küçükbaş hayvanlarda üremenin önemi, üremenin denetimi ve döl veriminin artırılmasında kullanılan biyoteknolojik yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders Kitapları = Çiftlik Hayvanlarında Üreme Biyolojisi ve Küçükbaş Hayvan Yetiştirme
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, küçükbaş hayvanlarda üremenin önemini kavrar ve üremenin denetimini sağlama noktasında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Öğrenciler, küçükbaş hayvanlarda üreme mevsimi ve çiftleştirme hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Öğrenciler, küçükbaş hayvanlarda gebelik ve doğum hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, küçükbaş hayvanlarda döl verimi üzerine etkili faktörler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Öğrenciler, küçükbaş hayvanlarda döl veriminin artırılmasını sağlayan biyoteknolojik yöntemler hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Döl Verimi Kavramı ve Küçükbaş Hayvancılıktaki Önemi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye ve Dünyada Döl Verimini Artırmaya Yönelik Çalışmalar | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sürü Yönetimi ve Damızlık Seçimi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küçükbaş Hayvanlarda Üreme Fizyolojisi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Östrus Döngüsü, Kızgınlık Belirtileri, Çiftleştirme ve Gebelik | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğum ve Doğum Sonrası Yönetim | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çevresel Faktörlerin Döl Verimine Etkisi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Besleme ile Döl Verimi Arasındaki İlişki | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Flushing, Koç/Teke Etkisi ve Hormonal Uygulamalar ile Östrus Senkronizasyonu ve Süperovulasyon 1 | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Flushing, Koç/Teke Etkisi ve Hormonal Uygulamalar ile Östrus Senkronizasyonu ve Süperovulasyon 2 | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Suni Tohumlama Teknikleri, Embriyo Transferi ve İleri Üreme Biyoteknolojileri | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Genetik Faktörler ve Irk Seçimi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Üreme Sağlığı ve Hastalıkların Döl Verimine Etkisi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Modern Teknolojilerle Döl Verimi Takibi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |