Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ (DR) | |
| Kod | MD024 |
| Ad | Açık Maden İşletmelerinde Örtü Kazı ve Üretim Yöntemleri |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
YERÜSTÜ MADEN OCAKLARINDA KULLANILAN MADEN MAKİNELERİ VE KAZI TEKNİKLERİ ARASINDAKİ TEKNİK VE EKONOMİK İLİŞKİLERİ İNCELEMEK
Dersin İçeriği
MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ, ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
İLGİLİ DERS NOTU
Notlar
İNTERNET KAYNAKLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | MADEN MAKİNELERİNİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ VE UYGULAMA ALANLARINI KAVRAR |
| ÖÇ02 | MADEN EKİPMANLARININ TEKNİK ÖZELLİKLERİ VE UYGULAMA ALANLARINI TANIR |
| ÖÇ03 | YERÜSTÜ MADEN OCAKLARINDA KULLANILAN MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ GÜÇLÜ YÖNLERİNİ KAVRAR |
| ÖÇ04 | YERÜSTÜ MADEN OCAKLARINDA KULLANILAN MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ E ZAYIF YÖNLERİNİ KAVRAR |
| ÖÇ05 | KAZI TEKNİKLERİ İLE MADEN MAKİNELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİYİ DOĞRU BELİRLER |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 2 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | TEMEL TANIMLAR, AMAÇ VE KAPSAM | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ2 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ3 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ4 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ5 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | MADEN MAKİNE VE EKİPMANLARININ EKONOMİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ6 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | DERS NOTU OKUNACAK | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI2 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI3 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI4 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI5 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI6 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | ÖRTÜ-KAZI YÖNTEMLERİNİN EKONOMİK AÇIDAN KARŞILAŞTIRILMASI7 | DERS NOTU OKUNACAK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | DERS NOTU OKUNACAK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | DERS NOTU OKUNACAK | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 40 | 16 |
| 1. Ödev | 60 | 24 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||