Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FRANSIZCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FRAS314 |
| Ad | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Fransızca |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fransızca öğretmen adaylarının söylem türleri, söylem özellikleri ve söylem bilgisi ile meslek bilgisi etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Söylem özellikleri, söylem türleri, söylem çözümlemesi, söylem-dil öğretimi bağıntısı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Maingueneau, D. (1976). initiation aux méthodes de l'analyse du discours. Paris : Hachette Université Mccarthy, M. & Carter, R. (1993). Language as Discourse: Perspectives for Language Teaching. London: Routledge
Notlar
Mccarthy, M. (1991). Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Farklı söylem türlerini tanımlar ve özelliklerini sıralayabilir |
| ÖÇ02 | Farklı söylem türleri arasındaki ayrımlardan söz edebilir |
| ÖÇ03 | Söylem metinlerinde tutarlılık incelemeleri yapabilir |
| ÖÇ04 | Söylem metinlerinde uyumluluk incelemeleri yapabilir |
| ÖÇ05 | Söylem metinlerinde dilsel ilişki incelemeleri yapabilir |
| ÖÇ06 | Söylem çözümlemeleri yapabilir |
| ÖÇ07 | Söylem çözümlemesi-dil öğretimi arasındaki bağlantıyı açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler | 2 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular | 2 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Söylem ve söylem türleri 1 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Söylem ve söylem türleri 2 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Söylem metinlerinde tutarlılık 1 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Söylem metinlerinde tutarlılık 2 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Söylem metinlerinde tutarlılık 3 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Söylem metinlerinde uyumluluk 1 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Söylem metinlerinde uyumluluk 2 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Söylem metinlerinde dilsel ilişkiler 1 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Söylem metinlerinde dilsel ilişkiler 2 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Söylem metinlerinde dilsel ilişkiler 3 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Söylem çözümlemesi ve dil öğretimi 1 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Söylem çözümlemesi ve dil öğretimi 2 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Söylem çözümlemesi ve dil öğretimi 3 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Söylem çözümlemesi ve dil öğretimi 4 | Ön çalışma yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||