Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | CEN451 |
Ad | Introduction to Mixed Reality Applications |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Yunus Emre ÇOGURCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin karma gerçeklik teknolojisinin temel kavramlarını, bileşenlerini ve uygulama süreçlerini öğrenerek yenilikçi uygulamalar geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, karma gerçeklik (MR) teknolojisinin tanımını, sanal ve artırılmış gerçeklikle karşılaştırılmasını, kullanılan donanım ve yazılım altyapısının, 3B modelleme, hologram tasarımı ve etkileşimli kullanıcı arayüzü geliştirme tekniklerinin; ayrıca MR’nin eğitim, sağlık, üretim ve eğlence gibi alanlardaki uygulama örnekleri, gelecekteki trendleri ve etik-sosyal boyutlarının değerlendirilmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1-)Augmented Reality: Principles and Practice – Dieter Schmalstieg, Tobias Hollerer 2-)Learning Virtual Reality – Tony Parisi 3-)The Immersive Reality Revolution: How VR, AR, and MR Will Change the World – T.P. Ffiske 4-)Microsoft Mixed Reality Toolkit (MRTK) dokümantasyonları ve Unity tabanlı MR geliştirme rehberleri
Notlar
Güncel makaleler, online modüller (Microsoft Learn, Coursera gibi) ve ilgili araştırma kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
ÖÇ02 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
ÖÇ03 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
ÖÇ04 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Genel Bakış | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | MR Kavramının Tarihçesi ve Temel Terimler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | MR Donanım Bileşenleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | MR Yazılım Altyapısı ve Geliştirme Araçları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 3B Modelleme ve Hologram Tasarımı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Etkileşim Tasarımı ve Kullanıcı Arayüzü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | MR Uygulama Geliştirme Süreçleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | MR’nin Gerçek Dünya Uygulamaları (I) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | MR’nin Gerçek Dünya Uygulamaları (II) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İleri Düzey MR Teknikleri ve Bulut Entegrasyonu | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Etik, Güvenlik ve Sosyal Etkiler | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Proje Çalışmaları ve Uygulamalı Atölye | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Proje Sunumları (I) | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Proje Sunumları (II) & Dönem Sonu Değerlendirmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |