Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | 
| FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR) | |
| Kod | FBE803 | 
| Ad | Fen Eğitiminde Çevre Biyoteknolojisi | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 8 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Doktora Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. | 
Dersin Amacı / Hedefi
çevre eğitiminde biyoteknlojik uygulamları öğrenmek ve proje geliştirmek
Dersin İçeriği
çevre biyoteknolojisi ve eğitim
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
çevre bilimi ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | biyoteknolojinin çevre eğitiminde yerini açıklayabilir | 
| ÖÇ02 | çevre eğitimini konularını tartışabilir | 
| ÖÇ03 | fen eğitiminde biyoteknolojinin yerini açıklayabilir | 
| ÖÇ04 | biyoteknolojinin çalışma alanlarını açıklayabilir | 
| ÖÇ05 | çevrebiyoteknolojisi konularında proje tasarlayabilir ve araştırmalar yapabilir | 
| ÖÇ06 | çevre eğitimi konusunda projeler hazırlayabilir | 
| ÖÇ07 | sıfır emisyon şehirler ile ilgili çevre konularını açıklayabilir | 
| ÖÇ08 | biyoçeşitlilik konularında tartışamalar yapabilir | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 4 | 
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | 5 | 
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 | 
| PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
| PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
| PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 | 
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 5 | 
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 | 
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 | 
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 | 
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | çevre kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 2 | halk sağlığı | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 3 | küresel ısınma | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 4 | küresel iklim değişikliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 5 | su kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 6 | hava kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 7 | toprak kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 8 | Vize sınav | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
| 9 | nükleer enerji | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 10 | biyoçeşitlilik | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 11 | çevre kirliliğinin önlenmesinde biyoteknoloji | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 12 | atık su arıtma tesisleri | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 13 | anaerobik arıtma tesisleri | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 14 | çevre eğitimi | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 15 | okulda çevreci uygulamlar | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 16 | çevre uygulaması ödev | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap | 
| 17 | Final sınavı | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
                        | Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
| AKTS | 8 AKTS | ||