Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
Kod | JM545 |
Ad | Termokronoloji |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler radyojemetrik yaş tayinleri hakkında temel bilgi sahibi olurlar. Termal Radyojemetrik yaş tayinlerini kullanarak jeolojik olayların çözümlenmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında yüksek lisans öğrencilerine radyojenik yaş tayinleri hakkında temel bilgiler verilip, yüksek ısı tarihlendirme yöntemleri ve soğuma tarihlendirme yöntemleri anlatılmaktadır. Yüksek lisans öğrencilerine, bu veriler ile jeoloji problemlerinin çözümü öğretilmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570. Reiners PW, Ehlers TA (editors) (2005). Low-Temperature Thermochronology: Techniques, Interpretations, and Applications. Mineralogical Society of America, vol:58, 620p." "Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570. Reiners PW, Ehlers TA (editors) (2005). Low-Temperature Thermochronology: Techniques, Interpretations, and Applications. Mineralogical Society of America, vol:58, 620p."
Notlar
Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyometrik tarihlendirme yöntemlerinin temel kavramlarını ve bunların yer kabuğunun evrimini anlamadaki uygulamalarını tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Bilimsel bilgi kaynaklarına aşina olma ve izotop jeolojisi ve jeokimyasındaki bilimsel literatürü kullanabilme. |
ÖÇ03 | Yerkabuğunun hareketlerine bağlı gelişen olayları çözmek için bilgisayarları ve yazılımları kullanabilme. |
ÖÇ04 | Termokronoloji problemlerini ele almak için radyojenik izotop jeokimyası hakkında bilgi ve eleştirel düşünme becerilerini uygulayabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım ve tanımlar | Ders notlarına çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Jeolojide tarihlendirme türleri ve radyoaktif tarihlendirme yöntemleri | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ar-Ar yöntemi (Mineral, Tüm kaya) | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon, sfen) | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | U-Th/He yöntemi (apatit, zirkon) | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Termokronoloji ve litosferin düşey hareketleri arasındaki ilişki | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tektonizma, erozyon, tektonik aşınma ve termokronoloji | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Termokronoloji ve aktif faylanma | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Termokronoloji ve neotektonik yapılar | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sıkışma tektoniği alanlarında termokronoloji kullanımı | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Açılma tektoniği alanlarında termokronoloji kullanımı | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek olayların incelenmesi | Revising the lecture notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 8 | 48 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |