JM545 Termokronoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL)
Kod JM545
Ad Termokronoloji
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH KARAOĞLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler radyojemetrik yaş tayinleri hakkında temel bilgi sahibi olurlar. Termal Radyojemetrik yaş tayinlerini kullanarak jeolojik olayların çözümlenmesi hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında yüksek lisans öğrencilerine radyojenik yaş tayinleri hakkında temel bilgiler verilip, yüksek ısı tarihlendirme yöntemleri ve soğuma tarihlendirme yöntemleri anlatılmaktadır. Yüksek lisans öğrencilerine, bu veriler ile jeoloji problemlerinin çözümü öğretilmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570. Reiners PW, Ehlers TA (editors) (2005). Low-Temperature Thermochronology: Techniques, Interpretations, and Applications. Mineralogical Society of America, vol:58, 620p." "Dicken, A. 2005. Radiogenic isotope geology, 2nd edition. Cambridge University Press, 492 p. Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p. Stephenson J, Gallagher K, Holmes CC (2006). Low temperature thermochronology and strategies for multiple samples 2: Partition modelling for 2D/3D distributions with discontinuities. Earth Planet Sc Lett 241: 557-570. Reiners PW, Ehlers TA (editors) (2005). Low-Temperature Thermochronology: Techniques, Interpretations, and Applications. Mineralogical Society of America, vol:58, 620p."

Notlar

Wagner GA, Van den Haute P (1992). Fission Track-Dating. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 285 p.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Radyometrik tarihlendirme yöntemlerinin temel kavramlarını ve bunların yer kabuğunun evrimini anlamadaki uygulamalarını tanımlayabilme
ÖÇ02 Bilimsel bilgi kaynaklarına aşina olma ve izotop jeolojisi ve jeokimyasındaki bilimsel literatürü kullanabilme.
ÖÇ03 Yerkabuğunun hareketlerine bağlı gelişen olayları çözmek için bilgisayarları ve yazılımları kullanabilme.
ÖÇ04 Termokronoloji problemlerini ele almak için radyojenik izotop jeokimyası hakkında bilgi ve eleştirel düşünme becerilerini uygulayabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım ve tanımlar Ders notlarına çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Jeolojide tarihlendirme türleri ve radyoaktif tarihlendirme yöntemleri Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ar-Ar yöntemi (Mineral, Tüm kaya) Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon, sfen) Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 U-Th/He yöntemi (apatit, zirkon) Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Termokronoloji ve litosferin düşey hareketleri arasındaki ilişki Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tektonizma, erozyon, tektonik aşınma ve termokronoloji Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Termokronoloji ve aktif faylanma Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Termokronoloji ve neotektonik yapılar Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sıkışma tektoniği alanlarında termokronoloji kullanımı Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Açılma tektoniği alanlarında termokronoloji kullanımı Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Örnek olayların incelenmesi Revising the lecture notes Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 8 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.04.2025 04:32