Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
MİMARLIK PR. | |
Kod | MIM471 |
Ad | Proje Planlama ve Kontrol Teknikleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özge ALBOĞA IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Projelerin yapım aşamasında yer alan aktivitelerin birbirleriyle ilişkilerinin belirlenmesi, projelerin planlanması, yönetimi ve zamanlama süreçlerini belirlemek için gerekli olan tekniklerin öğretilmesi. Öğrencilere, ekip yönetimi, risk analizi ve kaynak planlaması gibi temel becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Bu ders planlama ile ilgili temel kavramlar, iş programı kavramı ve programlama araçları ve Primavera paket programının kullanımı ile ilgili konulardan oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Primavera P6, Deniz Aşar.
Notlar
Dr Murat KURUOĞLU - İnşaat Sektöründe Bilgisayar Destekli Planlama Metot ve Örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje planlama ile ilgili kavramları öğrenme |
ÖÇ02 | İnşaat işlerinde üretim aşamasının nasıl programlanacağını öğrenme |
ÖÇ03 | Proje planlama için gerekli süre ve kaynak analizi yapabilme |
ÖÇ04 | Çubuk ve ağ diyagramları oluşturabilme |
ÖÇ05 | Primavera programını inşaat projelerinde planlama ve kontrol aracı olarak kullanabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri ve üç boyutlu modelleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak tasarım üretir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını yerine getirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanıtım – Planlama ile ilgili temel kavramlar | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Plan , plan çeşitleri ve iyi bir planın sahip olması gereken özelikleri, planlama, planlama aşamaları, programlama | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yapı üretiminin aşamaları | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çubuk diyagramı yöntemi | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ağ diyagramı yöntemi (Kritik Yol Yöntemi (CPM) ve Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT). | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnşaat üretim aşamasının planlanması ve programlanması: İş miktarının belirlenmesi, Süre analizi | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnşaat üretim aşamasının planlanması ve programlanması: Kullanılması öngörülen kaynak düzeyinin belirlenmesi, kaynak analizi ve metrajı, parasal planlama | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve yardımcı kaynaklardan tekrar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnşaat üretim aşamasının planlanması ve programlanması: Süre, kaynak ve parasal planlamanın işin gerçekleştirilme koşullarına uyarlanması | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Primavera programı genel bilgilendirme | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Primavera ana ekran görünümü arayüz tanıtımı | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Bir İnşaat Projesinin Primavera paket programı ile proje planlaması, yürütmesi, kontrol ve analizi-1 | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bir İnşaat Projesinin Primavera paket programı ile proje planlaması, yürütmesi, kontrol ve analizi-2 | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bir İnşaat Projesinin Primavera paket programı ile proje planlaması, yürütmesi, kontrol ve analizi-3 | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bir İnşaat Projesinin Primavera paket programı ile proje planlaması, yürütmesi, kontrol ve analizi-4 | İlgili kitaplara çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve yardımcı kaynaklardan tekrar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve yardımcı kaynaklardan tekrar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |