Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FİZİK (YL) | |
| Kod | FK644 |
| Ad | Elektrooptik Kristaller II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ZEKİ KURT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
elektrooptiğin temel kavramlarını tanıtmak ve bu kavramlarla düşündürebilmek
Dersin İçeriği
Elektrooptiğin temel kavramları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Electrooptical Crystals
Notlar
Electrooptical Crystals
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Lineer ve Lineer olmayan ortamlar: |
| ÖÇ02 | Sıvı kristaller, Sıvı kristaller |
| ÖÇ03 | pyroelektrikler, pyroelektrikler |
| ÖÇ04 | ferroelektrikler , ferroelektrikler. |
| ÖÇ05 | Elektroptik efekt: , Elektroptik efekt: |
| ÖÇ06 | Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt, |
| ÖÇ07 | elektrooptik modülasyon. |
| ÖÇ08 | Fabry-Perot modülatörü, |
| ÖÇ09 | ışığın elektrooptik sapması. |
| ÖÇ10 | Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi: |
| ÖÇ11 | Osilatör modeli ve tanımı, |
| ÖÇ12 | dispersiyon ve sönüm, dispersiyon ve sönüm. |
| ÖÇ13 | Anharmonik osilatör modeli. |
| ÖÇ14 | LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | 2 |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Lineer ve Lineer olmayan ortamlar: | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | pyroelektrikler, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 3 | ferroelektrikler. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 4 | Elektroptik efekt: | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Elektroptik efekt; devam | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 6 | Lineer ve kuadratik elektrooptik efekt, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | elektrooptik modülasyon. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Fabry-Perot modülatörü, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | ışığın elektrooptik sapması. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Kristallerin optik özelliklerinin Lorentz teorisi: | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Osilatör modeli ve tanımı, | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | dispersiyon ve sönüm. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Anharmonik osilatör modeli. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | LiNbO3 ve LiTaO3 kristallerinin optik ve elektrooptik özellikleri. | İnternette konu araştırılsın, kitaplarda ilgili bölümler okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yaruyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yaruyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||