MATS213 Matematik Eğitiminde Problem Çözme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod MATS213
Ad Matematik Eğitiminde Problem Çözme
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Problem çözmenin matematik öğretiminde kullanımlarını amaçlarına göre inceleme ve probleme dayalı öğrenme ile zengin öğrenme ortamları hazırlayabilme

Dersin İçeriği

Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problemin tanımını açıklama.
ÖÇ02 Problem türlerini açıklama.
ÖÇ03 Problem çözme sürecini açıklama.
ÖÇ04 Problem çözme sürecinin matematik öğretimindeki yerini değerlendirme
ÖÇ05 Problem çözme stratejilerini açıklama.
ÖÇ06 Problem kurma sürecini açıklama.
ÖÇ07 Problem kurma ile ilgili ders planı hazırlama.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem planının yapılması dersile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Problem nedir ve problem türleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Problem çözme süreci İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Problem çözmenin programdaki yeri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Problem çözme stratejileri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Problem örnekleri ve farklı problem çözme statejilerine örnekler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çoklu gösterimlerin problem çözmedeki yeri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Problem çözmenin değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Problem kurma tanımı, ve türleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Problem kurma etkinlikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Problem kurmanın sınıf içi uygulamaları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Problem kurmayı değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ders kitaplarında ve programda problem kurma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 101
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,04
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 03:10