Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (DR) | |
| Kod | İM594 |
| Ad | Baraj Hidroliği |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Baraj planlaması ve tasarımı
Dersin İçeriği
Baraj gövde ve hazne tasarımı için hidrolik hesaplamalar
Dersin Ön Koşulu
Su Yapıları 2 dersi
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Su Kaynakları Yazarı: Prof. Dr. Mehmetçik Bayazıt
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Barajların sınıflandırılmasını öğrenmek |
| ÖÇ02 | Barajların kısımlarını öğrenmek |
| ÖÇ03 | Beton ağırlık baraja etki eden kuvvetler |
| ÖÇ04 | Stabilite kriterleri öğrenmek |
| ÖÇ05 | Kemer baraj tasarımının öğrenilmesi |
| ÖÇ06 | Kemer baraj çeşitierinin öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 5 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Barajların sınıflandırılması | Su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Barajların kısımları:gövde, hazne, dolusavak, batardo | Su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Beton ağırlık baraja etki eden kuvvetler | Statik, mukavemet, hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Beton ağırlık baraj için stabilite kriterleri | mukavemet, hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Kemer baraj tasarımı | su yapıları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Kemer baraj çeşitieri | beşinci hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Baraj hazne tasarımı | önceki konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | Ölü hacim ve Aktif hacmin kapasite belirleme yöntemleri | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Taşkın hacminin belirlenmesi | Hidroloji ve İleri Hidroloji dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Havapayı hesabı | önceki dersler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Baraj yüksekliğiin ve boyutlarının tayin edilmesi | bütün konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Dolusavak tasarımı | onuncu haftadaki ders | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Toprak dolgu barajlarda sızma analizi | Hidromekanik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Baraj mansabında yerel oyulma hesabı | Katı madde hareketi dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||