Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (ALMANCA) | |
| Kod | ADE730 |
| Ad | İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Almanca |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
ADE 729 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.
Dersin İçeriği
ADE 729 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar. |
| ÖÇ02 | Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar. |
| ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır. |
| ÖÇ04 | İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder. |
| ÖÇ05 | İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler. |
| ÖÇ06 | Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir. |
| ÖÇ07 | İkinci Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir. |
| ÖÇ08 | Yabancı dil öğrenme kuramlarını tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sunu 1: Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Sunu 2: Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Sunu 3: Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
| 4 | Sunu 4: Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | Sunu 5: İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Sunu 6: İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 7 | Sunu 7: İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Sunu 8: İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
| 10 | Sunu 9: İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Sunu 10: İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Sunu 11: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Sunu 12: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Sunu 13: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
| 15 | Sunu 14: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||