Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | TİB746 |
Ad | Arap Edebiyatı Tarihi II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
19. yüzyıldan günümüze kadar edebiyatçılar ve eserlerini tanımak
Dersin İçeriği
Arap Edebiyat Tarihi ilk dönemden 19. yüzyıldan günümüze kadar edebiyatçılar ve eserleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Modern Arap Edebiyatı (Ahmet Kazım Ürün)
Notlar
Başlangıcından Günümüze Arap Edebiyatı Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 19. yüzyıldan günümüze Arap edebiyatçıları öğrenir. |
ÖÇ02 | Son dönem Arap edebiyatçılarının eserlerini tanır. |
ÖÇ03 | Edebiyatçıların alanlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Son dönem Arap romanı ve şiiri ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Arap edebiyat eserleri hakkında eleştiri yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 19. yüzyıl Arap edebiyatçıları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Edebi eserleri | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | 20.yüzyıl Arap Edebiyatçıları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Arap Edebiyatçıları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Edebiyat alanları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Örnek edebi eserler | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Örnek roman | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Mütalaa | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 20. yüzyıl Arap romancıları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Edebi alanları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eser tanıtımı | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | 21. asır Arap edebiyatçıları | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Edebi eserler | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Modern roman türleri | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | İlk dönem ile son dönem arasındaki edebi fark | Modern Arap Edebiyatı Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mütalaa | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mütalaa | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |