BBT324 Toprak Verimliliği ve Bitki Besleme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ZİRAAT FAKÜLTESİ
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA PR.
Kod BBT324
Ad Toprak Verimliliği ve Bitki Besleme
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

asdaFSD ffghşsasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKFSDFs

Dersin İçeriği

da altında geçirgenlik ölçümü; Değişken su yükü altında toprak AFAFADFgeçirgenDFAFsda

Dersin Ön Koşulu

dasda asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKvSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKsd

Kaynaklar

asdasdasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK

Notlar

adasdasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKssgs asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKv
ÖÇ02 fdssd asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK
ÖÇ03 asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK
ÖÇ04 asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV dfbdfSFŞFSF FŞKSNFŞ S F fgfssfs<sSKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFfdgsgsgsgsSDKF SSİFSİDFK dggardfawfsdgdfbb rrgdfgdga erg dgdgdf Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 DFN.SDKVMSLVM FLVFŞVS FS ĞKP SĞAPKVASFĞ PVKAS ĞPVK PV FLMDİ KVS VK SDVKS KVS KF SDKFS ĞPDFK Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 dsvsvsd sdfsdfsd sdsf sddfdsf sdfsf setdrytfgyhuojıokp drtfgyhujıolpğş tyuıopğ Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 jkl ğdflvşşklöçş plğşi klpöşçi ıhjbnkmljhb hjhbjnklhb Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 kmlöşöç lpölşç ölölçş lölpşçşğ löçşçölp dfvdfv dfvdfvdf dfvdvd Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK asDFDFSDFSfafaef V DdasdWEF SFŞFSF F ff ŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 wlffwflöwelföw fplför wrrfwlföwlfe wdfdl dmfvlkfkdvf slkdmsvmsl sdldkvmsvkmsi dfkmvfk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar asdsa sdasd acascas adcasdc Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 sdfds dfvdf d d dfvdfvsd svsvs snşksjnk kdfnsşkknvsş fvjfdkjvd dfobdfkş Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 dvisfv dojfğfk sdşkfsdk fskdjs spodkfo jesfdkk fşkvfkvm jsfkvfvk dşkfdk şdkfd dodkb Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 fvf v idfvkdfkv dlfksdlfksid jdfskdfs ksdf dfşkvndfk dkvdvkn dfkvdlkvn dkvdlkvn dfknvsiakvni şadknvşa Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 dvüfpğdvl dflvöspfvö dlövüdpvö düvödüpvödü dfvmdğfmd omvdğfvmd dofvdofvmdoğbm dfvkdoğfbmdğo dofkbdğofbğdo Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 dsfsv adf g agfvg wfwgeffvafdkvajo ıouhşlkjfjşsvjı dffsvsşv sdhspıfhwpnsd shp spsıfhpsı sdıosıdubwıolıs sıduhpsı hpsı fhpı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 stdfg fghjk ftgyhujıko guyhu jıko ghjklşi hjklş ugyıjoıoklpşğ tgyhujıoklp ughıjkl ugyhujıko Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 fgyhujık hıujoıoklp ojıokp joıokp ojıpkolp joıkolp ojıokp hjoıokp ouıop jkolp oıuo p uhıjokp ıujokplğ jıokpl hjıokpl jıokpl uıjok pl Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları weffguyıhujıo huıop uoıpop hıuoıo pğ Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sdcvbgfnmj sdfgnhm dfghfmö fsgdhfgmj Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 02:13