Genel Bilgi
Birim | ZİRAAT FAKÜLTESİ |
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA PR. | |
Kod | BBT324 |
Ad | Toprak Verimliliği ve Bitki Besleme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
asdaFSD ffghşsasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKFSDFs
Dersin İçeriği
da altında geçirgenlik ölçümü; Değişken su yükü altında toprak AFAFADFgeçirgenDFAFsda
Dersin Ön Koşulu
dasda asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKvSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKsd
Kaynaklar
asdasdasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK
Notlar
adasdasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKssgs asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKv |
ÖÇ02 | fdssd asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK |
ÖÇ03 | asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK |
ÖÇ04 | asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV dfbdfSFŞFSF FŞKSNFŞ S F fgfssfs<sSKFSDKF SSİFSİDFKasDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFfdgsgsgsgsSDKF SSİFSİDFK | dggardfawfsdgdfbb rrgdfgdga erg dgdgdf | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | DFN.SDKVMSLVM FLVFŞVS FS ĞKP SĞAPKVASFĞ PVKAS ĞPVK PV | FLMDİ KVS VK SDVKS KVS KF SDKFS ĞPDFK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | dsvsvsd sdfsdfsd sdsf sddfdsf sdfsf | setdrytfgyhuojıokp drtfgyhujıolpğş tyuıopğ | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | jkl ğdflvşşklöçş plğşi klpöşçi | ıhjbnkmljhb hjhbjnklhb | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | kmlöşöç lpölşç ölölçş lölpşçşğ | löçşçölp dfvdfv dfvdfvdf dfvdvd | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | asDFDFSDFSV DdasdWEF SFŞFSF FŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK | asDFDFSDFSfafaef V DdasdWEF SFŞFSF F ff ŞKSNFŞ S F SKFSDKF SSİFSİDFK | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | wlffwflöwelföw fplför wrrfwlföwlfe wdfdl | dmfvlkfkdvf slkdmsvmsl sdldkvmsvkmsi dfkmvfk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | asdsa sdasd acascas adcasdc | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | sdfds dfvdf d d dfvdfvsd svsvs | snşksjnk kdfnsşkknvsş fvjfdkjvd dfobdfkş | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | dvisfv dojfğfk sdşkfsdk fskdjs spodkfo jesfdkk | fşkvfkvm jsfkvfvk dşkfdk şdkfd dodkb | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | fvf v idfvkdfkv dlfksdlfksid jdfskdfs ksdf | dfşkvndfk dkvdvkn dfkvdlkvn dkvdlkvn dfknvsiakvni şadknvşa | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | dvüfpğdvl dflvöspfvö dlövüdpvö düvödüpvödü dfvmdğfmd | omvdğfvmd dofvdofvmdoğbm dfvkdoğfbmdğo dofkbdğofbğdo | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | dsfsv adf g agfvg wfwgeffvafdkvajo | ıouhşlkjfjşsvjı dffsvsşv sdhspıfhwpnsd shp spsıfhpsı sdıosıdubwıolıs sıduhpsı hpsı fhpı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | stdfg fghjk ftgyhujıko guyhu jıko | ghjklşi hjklş ugyıjoıoklpşğ tgyhujıoklp ughıjkl ugyhujıko | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | fgyhujık hıujoıoklp ojıokp joıokp ojıpkolp joıkolp ojıokp hjoıokp ouıop jkolp oıuo p | uhıjokp ıujokplğ jıokpl hjıokpl jıokpl uıjok pl | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | weffguyıhujıo huıop uoıpop hıuoıo pğ | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sdcvbgfnmj sdfgnhm dfghfmö fsgdhfgmj | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |