BVS133 Müşteri İlişkileri Yönetimi

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU
Bankacılık ve Sigortacılık
Kod BVS133
Ad Müşteri İlişkileri Yönetimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Merve EKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Müşteriyi tanımak, müşteri ilişkileri yönetimini ihtiyaçlar ve beklentiler doğrultusunda anlayarak geliştirmektir. Ayrıca müşteri şikayetlerini minimize etmek ve olası müşteri şikayetlerini doğru yöneterek rekabet avantajı sağlamak, verimlilik ve karlılığı arttırmaya çalışmaktır. Müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarında kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojilere ilişkin bilgilerin kazanılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müşteri ilişkileri yönetimini tanımlayabilecek, geleneksel pazarlama ve odak noktasını açıklayabilecek, pazar payı ve müşteri payı arasındaki farklılığı ifade edebilecek, müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin yanlış kanıları ortaya koyabilecek bilgi ve beceriler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Müşteri İlişkileri Yönetimi, Prof. Dr. Hülya Bakırtaş, 2021, Ekin Yayınevi

Notlar

https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/PZL208U/ebook/PZL208U-13V3S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müşteri ilişkileri yönetiminin amaç ve faydalarını öğrenir.
ÖÇ02 Müşteri ilişkileri yönetim sürecine hakimiyet kazanır.
ÖÇ03 Müşterilerle daha sağlıklı ve güçlü ilişkiler kurar.
ÖÇ04 Müşteri verilerine dayalı sonuç odaklı eylemler tasarlar.
ÖÇ05 Müşteri sadakatini artıracak eylemleri belirler.
ÖÇ06 Müşteri şikayet yönetim sürecini kavrar.
ÖÇ07 Müşteri değerini açıklar.
ÖÇ08 Müşteri ilişkileri yönetiminde başarısızlık nedenlerini sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel teorik bilgileri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık ile ilgili temel düzeydeki güncel uygulamalı bilgileri tanımlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerini tarif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerileri sorunları tanımlar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili temel düzey konularda, bağımsız çalışır, sorumlulukları tarif eder.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk gösterir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri düzenler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde sıralar, öğrenim gereksinimlerini tespit eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki gelişimini daha üst bir seviyeye yükseltir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olduğunu anlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bankacılık ve Sigortacılık mesleği ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla ifade eder. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Temel düzeyde bir yabancı dil bilir, mesleği ile ilgili bilgileri izler ve meslekdaşları ile yabancı dilde iletişi kurar.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar işletim sistemleri, ofis uygulamalarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini anlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cumhuriyetimizin tarihi, temel değerleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müşteri ilişkileri yönetimine giriş Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Müşteri ilişkilerinin tanımlanması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Müşteri portföyünün yönetimi önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri deneyimi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Müşterilere değer yaratılma süreci Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Müşteri kazanma, Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tedarikçi ve ortaklık ilişkilerinin yönetimi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yatırımcı ve çalışan ilişkilerinin yönetimi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Müşteri ilişkileri yönetimi performansında network yönetimi önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Müşteri ilişkileri yönetiminde bilgi teknolojileri önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Satış birimi, pazarlama ve hizmetlerin otomasyonu Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Müşteri ilişkileri yönetimi proje örnekleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
15 Müşteri ilişkileri yönetiminin bankacılık sektöründeki önemi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabından hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 11:23