Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | FDB717 |
| Ad | Dini Coğrafya |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Coğrafi ve yerel özelliklerin dinler üzerindeki etkisini anlamak, yerel kültür ve alışkanlıkların dinlere etkilerini araştırmak.
Dersin İçeriği
Dinlerin ortaya çıktığı bölgelerle ilişkisi, Din-Coğrafya ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okumak
Kaynaklar
Dinler ve Düşünceler Tarihi, Dinler Atlası
Notlar
Dinler Tarihi, Kutsal ve Din Dışı
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dini Coğrafya hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ02 | Din ve Coğrafya ilişkisi kurulur. |
| ÖÇ03 | Dinlerde yerel etki üzerine |
| ÖÇ04 | Yerel düşünce-din ilişkisi |
| ÖÇ05 | Yerel kültür-din ilişkisi |
| ÖÇ06 | Dini düşüncenin yerel-bölgesel-coğrafi yorumu |
| ÖÇ07 | Dini pratiklerde yerellik etkisi |
| ÖÇ08 | Coğrafi fiziksel özelliklerin din ile ilişkisi |
| ÖÇ09 | Yerel farklılık ve dinler üzerine |
| ÖÇ10 | Yerel yaşam tarzı ve din üzerine |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 2 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dinler hakkında bilgi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Din-Coğrafya İlişkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Dünya Dinleri ve Coğrafi Dağılımı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Asya Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Çin ve Japon Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Hint Dinleri I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Hint Dinleri II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 9 | İran Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Mezopotamya Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Mısır Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Yunan ve Roma Dinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Yahudilik | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Hıristiyanlık | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | İslam | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||