Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
Kod | PFT703 |
Ad | E-Devlet ve E-Vergileme |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı elektronikleşen dünyada devletin dönüşümünü ve elektronik ortamda ortamda gerçekleştirilen işlemlerin vergi mevzuatı çerçevesinde ne şekilde vergilendirileceğinin ortaya konulması ve tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bilgi çağında yaşadığımız yeni yüzyılda, bilişim teknolojileri, e-devlet, e-ticaret, e-kamu hizmetleri ve elektronik ortamda gerçekleştirilen işlemlerin vergilendirilmesi dersin içeriğini oluşturur. Blok zincir teknolojilerine dayalı dijital para ve vergilendirilmesi, robotların vergilendirilmesi gibi güncel konular derste ele alınacak konulardandır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Bilişim Çağında Vergi Hukuku-2021-Ekin Yayınevi Ed.Ersan Öz; Dijital vergileme-2023-Gazi Yayınevi-Ed.Mustafa Miynat ve Tülin Canbay ve ilgili makaleler
Notlar
Bilişim Çağında Vergi Hukuku-2021-Ekin Yayınevi Ed.Ersan Öz; Dijital vergileme-2023-Gazi Yayınevi-Ed.Mustafa Miynat ve Tülin Canbay ve ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | E-devletin ne olduğunu kavrar |
ÖÇ02 | E-devlet ve vergi ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | E-devlet kapsamında yapılan vergiyle ilişkili e-hizmetleri kullanır |
ÖÇ04 | Elektronik ortamda yapılabilecek faaliyetleri sıralar |
ÖÇ05 | Elektronik ortamda yapılan faaliyetleri vergi mevzuatı açısından analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu maliyesinin temel kavramlarını, teorilerini ve ilkelerini açıklayabilme ve bu kavramları ekonomik politikalar çerçevesinde değerlendirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu gelirleri ve harcamalarının yapısını, kaynaklarını ve ekonomik etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bütçe süreçlerini, mali disiplin ilkelerini ve kamu borç yönetiminin kuramsal temellerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vergi sistemlerinin yapısını, türlerini ve ekonomik büyümeye etkilerini olgusal verilerle yorumlar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kamu maliyesi politikalarının ekonomik ve sosyal etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kamu maliyesi politikalarını gerçek dünya senaryolarına yönelik çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kamu maliyesi alanında bağımsız araştırma yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu maliyesi alanındaki güncel gelişmeleri ve yeni yaklaşımları bağımsız olarak öğrenir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu maliyesi alanındaki bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kamu maliyesi konularında paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mali politika önerilerini yazılı/sözlü olarak açık ve ikna edici bir şekilde sunar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kamu maliyesi politikalarını etik ilkeler çerçevesinde tasarlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mali sürdürülebilirlik hedeflerine uygun olarak kamu kaynaklarının etkin kullanımını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi Çağı, Bilgi Toplumu ve Bilişim Teknolojileri | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Elektronik ticaret tanımı, araçları, türleri ve iş yapma biçimleri | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Teknoloji, devlet politikaları ve devletin elektronik dönüşümü | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | E-devlet ve e-devlet uygulamaları | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hazine ve Maliye Bakanlığı ve e-uygulamalar | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Gelir İdaresi Başkanlığı ve vergi dairelerinin dijitalleşmesi | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dijital vergi dairesi ve dijital vergi uygulamaları | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | E-ticaretin vergilendirilmesinde sorunlar ve uluslararası yaklaşımlar | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Usul hükümleri açısından e-vergileme | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gelir ve kurumlar vergisi, KDV, ÖTV ve diğer vergiler açısından elektronik faaliyetler | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dijital hizmet vergisi | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | İnternet üzerinden verilen reklam hizmetlerinin vergilendirilmesi | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dijital (kripto-sanal ) para ve vergilendirilmesi | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Robotların vergilendirilmesi | okuma-araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |