Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYBS203 |
Ad | Sporda Şiddet ve Saldırganlık |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor sosyolojisinin, spor bilimi içerisindeki önemini kavramak, sporun yaşam içindeki konumunu toplumsal açıdan değerlendirmek. Sporda şiddet ve saldırganlığının durumunu belirlemek.
Dersin İçeriği
Şiddet ve saldırganlığın sporla olan ilişkisi, sosyolojik açıdan sporun ne anlama geldiği anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Zelyurt, M. K. (2019). SPOR SOSYOLOJİSİ Temsil-Kimlik-Taraftarlık-Altyapı. Akademisyen Kitabevi.
Notlar
Yetim, A. (2000). Sporun sosyal görünümü. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 63-72.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor sosyolojisi kavramını bilir |
ÖÇ02 | Sporun toplum içerisindeki anlamını kavrar |
ÖÇ03 | Sporun ve toplumun birbiri ile ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Sporda etik konuları açıklar |
ÖÇ05 | Sporda saldırganlık ve şiddet politik boyutlarını anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloji temel kavramlar. Toplum kavramı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sosyalleşme ve grup dinamiği. Sosyal değişim ve spor | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal hareketlilik ve spor. İletişim ve spor | sözel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Spor sosyolojisinde kuramlar | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Spor ve siyaset | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sporda toplumsal cinsiyet | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Şiddet nedir, nasıl oluşur | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Saldırganlık türleri | sözel sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Saldırganlık davranışları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Saldırganlığa neden olan faktörler | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Saldırganlık ve sporcu ilişkisi | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Saldırganlık, şiddet ve spor ilişkisi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sporda şiddet ve saldırganlık örnekleri | sözel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel tekrar | slayt sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,88 | ||
AKTS | 4 AKTS |