Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
Kod | PFT720 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin maliye alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak belirli bir konuda bilimsel bir proje tasarlayıp yürütmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin araştırma yapma, analiz etme, raporlama ve sunum becerileri geliştirilir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında öğrenciler bir maliye sorunu veya uygulaması üzerine akademik yazım kurallarına uygun bir dönem projesi hazırlar. Konu belirleme, literatür taraması, veri temini, analiz yöntemi seçimi ve sonuçların raporlanması gibi adımlar izlenir. Öğrenciler danışman gözetiminde çalışır ve dönem sonunda projelerini yazılı ve sözlü olarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Notlar
Türk Dil Kurumu (TDK). Bilimsel Yazım Kuralları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maliye alanında bir konuyu araştırma sorusuna dönüştürür. |
ÖÇ02 | Akademik kaynaklara dayalı bir literatür taraması yürütür. |
ÖÇ03 | Uygun veri ve analiz yöntemlerini seçerek uygular. |
ÖÇ04 | Bulgularını açık ve sistematik şekilde raporlar. |
ÖÇ05 | Projesini sözlü olarak etkili bir şekilde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu maliyesinin temel kavramlarını, teorilerini ve ilkelerini açıklayabilme ve bu kavramları ekonomik politikalar çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu gelirleri ve harcamalarının yapısını, kaynaklarını ve ekonomik etkilerini analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bütçe süreçlerini, mali disiplin ilkelerini ve kamu borç yönetiminin kuramsal temellerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vergi sistemlerinin yapısını, türlerini ve ekonomik büyümeye etkilerini olgusal verilerle yorumlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kamu maliyesi politikalarının ekonomik ve sosyal etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kamu maliyesi politikalarını gerçek dünya senaryolarına yönelik çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kamu maliyesi alanında bağımsız araştırma yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu maliyesi alanındaki güncel gelişmeleri ve yeni yaklaşımları bağımsız olarak öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu maliyesi alanındaki bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kamu maliyesi konularında paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mali politika önerilerini yazılı/sözlü olarak açık ve ikna edici bir şekilde sunar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kamu maliyesi politikalarını etik ilkeler çerçevesinde tasarlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mali sürdürülebilirlik hedeflerine uygun olarak kamu kaynaklarının etkin kullanımını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Proje yazımı ve bilimsel araştırma ilkeleri | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Konu belirleme ve araştırma sorusu oluşturma | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Literatür tarama teknikleri | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Literatürün yazılması ve kaynak gösterme | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yöntem seçimi: Kalitatif ve kantitatif yaklaşımlar | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Veri toplama araçları ve etik kurallar | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ön taslak sunumları ve geribildirim | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
|
9 | Veri analizi uygulamaları | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bulguların raporlanması | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tartışma ve politika önerileri yazımı | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje yazım formatı ve şekilsel kurallar | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Birebir danışmanlık ve ilerleme değerlendirmesi | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje son taslağının sunumu ve geribildirim | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Nihai değerlendirme | Temel araştırma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |