Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
Kod | SYBS212 |
Ad | Futsal |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet METİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futsala özgü temel tekniklerin uygulaması,kuralları bilme ve takım oyununu uygulayabilme
Dersin İçeriği
Salon Futbolunun Tanımı ve Tarihsel Gelisimi Serbest zaman icerisinde kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN)
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Futsalın tarihçesi hakkında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Futsal oyun kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Futsalda toplu ve topsuz teknikleri kavrar. |
ÖÇ04 | Futsalda toplu teknikleri uygulayabilme ve öğretebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
ÖÇ06 | Meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ07 | Futsalda taktik konusunda ön bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Branşın tarihçesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Oyunla teknik uygulama I | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Oyunla teknik uygulama II | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Drill çalışmaları A | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Drill çalışmaları B | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Drill çalışmaları C | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Taktik çalışmalar (Savunma) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Taktik çalışmalar (Hücum) | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Yarışma formunda uygulamalar | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |