Genel Bilgi
| Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 
| TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR. | |
| Kod | TE219 | 
| Ad | Yeni Türk Edebiyatı III | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Servet-i Fünun dönemi, sanatçıları ve eserleri hakkında bilgi vermek ve değerlendirmelerde bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında bilgi, Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları, Servet-i Fünun şiiri, Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri, şiir tahlilleri, Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri, Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler
Notlar
Tevfik Fikret- Şiirler Cenap Şehabettin- Şiirler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Türk şiirinin tarihi seyri içinde Servet-i Fünun şiirinin yerini açıklar. | 
| ÖÇ02 | Dönemin edebi tartışmalarını değerlendirir. | 
| ÖÇ03 | Türk şiirinin Batılılaşma serüvenini açıklar. | 
| ÖÇ04 | Tevfik Fikretin şiirlerini analiz eder. | 
| ÖÇ05 | Cenap Şehabettinin şiirlerini analiz eder. | 
| ÖÇ06 | Batı etkisiyle gelişen nazım türlerini ve şekillerini anlatır. | 
| ÖÇ07 | Servet-i Fünun şiirini diğer tarihi dönem şiirleriyle karşılaştırır. | 
| ÖÇ08 | Şiir-resim ilişkisini değerlendirir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla açıklar. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapar. | 3 | 
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel kaynaklara başvurur. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin akademik makaleleri okur, bilimsel yöntemlerle metinler yazar. | 3 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazandığı bilgi ve beceriyle edebî metinlere eleştirel şekilde yaklaşır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini anlatır. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 | 
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | 4 | 
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini açıklar. | 4 | 
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan sosyal, kültürel ve siyasi etkenler hakkında genel bilgi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 2 | Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları I | İlgili makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 3 | Servet-i Fünun döneminin edebi tartışmaları II | İlgili makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 4 | Servet-i Fünun şiiri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 5 | Tevfik Fikret ve Servet-i Fünun şiiri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 6 | Uygulama I (Şiir tahlilleri I) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 7 | Uygulama II (Şiir tahlilleri II) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Uygulama III (Şiir tahlilleri III) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 10 | Uygulama IV (Şiir tahlilleri IV) | Hasan Akay, S.F. Şiir Estetiği, Kitabevi Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 11 | Cenap Şehabettin ve Servet-i Fünun şiiri. | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 12 | Uygulama V (Şiir Tahlilleri V) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 13 | Uygulama VI (Şiir Tahlilleri VI) | Seçilmiş şiirler bütün yönleriyle tahlil edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 14 | Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları I | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma | 
| 15 | Türk şiirinin Batılılaşmasında Servet-i Fünun döneminin katkıları II | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders kitapları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
                        | Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||