Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
BİYOLOJİ PR. | |
Kod | BLS420 |
Ad | Biyoliç ve Biyomadencilik |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı biyoliç mekanizmasını ve kullanım alanaları öğrencilere kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste biyoliç tanımı, biyoliçin kullanım alanları ve madencilkite kullanımı işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyomadencilik Teknolojileri: Cevherlerden ve Atıklardan Metal Çıkarma ve Geri Kazanma D. Barrie Johnson, Michael Schlömann, Christopher George Bryan, Francisco Figueroa Roberto
Notlar
Konuyla ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoliç nedir açıklar |
ÖÇ02 | Biyoliç uygulamalarında kullanılan mikroorganizmaları listeler |
ÖÇ03 | Biyoliçin kullanım alanlarını örnekle açıklar |
ÖÇ04 | Biyoliç yönteminin avantajlarını sıralar |
ÖÇ05 | Biyoliçi diğer yöntemlerle karşılaştırır |
ÖÇ06 | Biyoliçin diğer bilim alanlarıyla olan ilişkisini açıklar |
ÖÇ07 | Biyoliç uygulamalarının öneminin farkına varır |
ÖÇ08 | Biyoliç ve Biyoremediasyonu ilişkilendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoliç ve biyoliçin tarihçesi | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Biyoliç mekanizması | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | biyoliç yönteminin avantajları | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyoliçte kullanılan heteretrof mikroorganizmalar | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
5 | Biyoliçte kuallanılan kemolitotrof mikroorganizmalar | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Biyoliç uygulamaları | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Madencilikte biyoliç | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bakır cevherinde biyoliç | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Altın cevherinde biyoliç | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Uranyum cevherinde biyoliç | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Laterit cevherlerde biyoliç | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Elektronik arıklardan metal kazanımı | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Biyoliçin kimyasal yöntemlerle kıyaslanması | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Biyoliç ve biyoremediasyon | önceki haftanın özeti | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |