BLS420 Biyoliç ve Biyomadencilik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
BİYOLOJİ PR.
Kod BLS420
Ad Biyoliç ve Biyomadencilik
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı biyoliç mekanizmasını ve kullanım alanaları öğrencilere kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste biyoliç tanımı, biyoliçin kullanım alanları ve madencilkite kullanımı işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Biyomadencilik Teknolojileri: Cevherlerden ve Atıklardan Metal Çıkarma ve Geri Kazanma D. Barrie Johnson, Michael Schlömann, Christopher George Bryan, Francisco Figueroa Roberto

Notlar

Konuyla ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoliç nedir açıklar
ÖÇ02 Biyoliç uygulamalarında kullanılan mikroorganizmaları listeler
ÖÇ03 Biyoliçin kullanım alanlarını örnekle açıklar
ÖÇ04 Biyoliç yönteminin avantajlarını sıralar
ÖÇ05 Biyoliçi diğer yöntemlerle karşılaştırır
ÖÇ06 Biyoliçin diğer bilim alanlarıyla olan ilişkisini açıklar
ÖÇ07 Biyoliç uygulamalarının öneminin farkına varır
ÖÇ08 Biyoliç ve Biyoremediasyonu ilişkilendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoliç ve biyoliçin tarihçesi kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Biyoliç mekanizması önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 biyoliç yönteminin avantajları önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Biyoliçte kullanılan heteretrof mikroorganizmalar önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
5 Biyoliçte kuallanılan kemolitotrof mikroorganizmalar önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
6 Biyoliç uygulamaları önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Madencilikte biyoliç önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bakır cevherinde biyoliç önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Altın cevherinde biyoliç önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Uranyum cevherinde biyoliç önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Laterit cevherlerde biyoliç önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Elektronik arıklardan metal kazanımı önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Biyoliçin kimyasal yöntemlerle kıyaslanması önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Biyoliç ve biyoremediasyon önceki haftanın özeti Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2025 09:44