Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOLOJİ (YL) | |
| Kod | BY0032 |
| Ad | Böcek Sindirim Fizyolojisi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Böceklerde sindirim sistemi, anatomisi, yapısı ve işlevi, sindirim enzimleri, emilim mekanizması, sindirim aktifliğinin kontrolünün öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonu, fonksiyonel bölgeleri; Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesi; Enzim aktivitesi ve besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Power point sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Böcek sindirim kanalının yapısı ve fonksiyonları Böcek sindirim enzimleri |
| ÖÇ02 | Böceklerde emilim mekanizması Karbonhidratların sindirimi Proteinlerin sindirimi Lipitlerin sindirimi |
| ÖÇ03 | Böceklerde beslenme çeşitliliği, Böcek sentetik besinleri |
| ÖÇ04 | Böceklerde sindirim aktifliğinin kontrolü |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
| PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
| PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Böceklerde sindirim kanalının anatomik yapısı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Böceklerde sindirim kanalının işlevleri | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Enzim aktifliği , emilmeyi etkileyen faktörler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Böceklerde sindirim enzimleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Proteinlerin sindirimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Yağların sindirimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Karbonhidratların sindirimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Böceklerde emilim mekanizması | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Böceklerde beslenme çeşitliliği | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Böcek sentetik besinleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Laboratuvar çalışması | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Deney böceklerinin kültürü | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | laboratuvarda sentetik besin hazırlama teknikleri | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Böceklerde farklı enzim aktivitelerinin ölçülmesi | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Sunum hazırlama | literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||