Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MUHASEBE (DR) | |
Kod | MG2823 |
Ad | Sürdürülebilirlik Raporlaması ve Güvence Denetimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. JALE SAĞLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yasalar, standartlar ve ilkeler doğrultusunda sürdürülebilirlik raporlamasının hazırlanması ve bu raporların güvence denetiminden geçme süreçlerinin anlaşılmasını sağlayarak bu süreçle ilgili yorum ve değerlendirme yetisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirlik Hedefleri, Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlaması Standartları, ilgili yasal düzenlemeler, Standartlara uygun raporlama süreci, sektöre göre farklılaşma, Sürdürülebilirlik raporlarının güvence denetim standartları, güvence denetim süreçleri hakkında bilgi vermek
Dersin Ön Koşulu
yok.
Kaynaklar
Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları, İlgili Güvence Denetim Standartları, güncel makale ve çalışmalar
Notlar
İlgili diğer yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir ve sürdürülebilirlik raporlarını açıklar |
ÖÇ02 | Sürdürülebilirlik Raporlarının hazırlanma sürecini öğrenir |
ÖÇ03 | Sürdürülebilirlik raporlarına yön veren standartları yorumlar ve finansal tablolara etkisini açıklar |
ÖÇ04 | Sürdürülebilirlik raporlarının hazırlanması için gerekli göstergeleri öğrenir, konu ile ilgili kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını ve sayısal karar verme tekniklerinin bu modellerin oluşturulmasında nasıl uygulanacağını araştırarak açıklar |
ÖÇ05 | Sürdürülebilirlik Raporlarının Güvence Denetimi ile ilgili standartları yorumlar |
ÖÇ06 | Sürdürülebilirlik Raporlarının güvence denetim sürecini öğrenir ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklamak | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında ve muhasebe meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz muhasebe meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, muhasebe yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalkınma Hedefleri, Sürdürülebilirlik Kavramı, Tarihsel Gelişim | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sürdürülebilirlik Raporlaması ile ilgili yasal düzenlemeler ve ilgili standartlara giriş | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (TSRS 1): Kavramsal Temeller | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (TSRS 1): Yönetişim, Strateji, Risk Yönetimi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (TSRS 1): Metrikler ve Hedefler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (TSRS 1): Genel Hükümler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (TSRS 1): Muhakemeler, Belirsizlikler, Hatalar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları (TSRS 2): İklimle İlgili Açıklamalar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sürdürülebilirlik Raporlarının hazırlanması ve sunumu ile ilgili yasal düzenlemeler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sürdürülebilirlik Raporlarının Güvence Denetimlerine yönelik yasal düzenlemeler ve kavramsal çerçeve | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Güvence Denetim Standartları (GDS 3000) Tarihi Finansal Bilgilerin Bağımsız Denetimi veya Sınırlı Bağımsız Denetimi Dışındaki Güvence Denetimleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Güvence Denetim Standartları (GDS 3410) Sera Gazı Beyanlarına İlişkin Güvence Denetimleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Taslak: Sürdürülebilirlik Güvence Denetim Standartları (GDS 5000) | Konunun ilgili kaynaklardan okunması, araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sürdürülebilirlik Raporları ile ilgili Örnekler - Sürdürülebilirlik Raporlarının Güvence Denetimi ile ilgili raporlama örnekleri | Örnekler üzerinden inceleme ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |