Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDZ111 |
| Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DAĞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin bilgisayar kullanabilme kabiliyetini geliştirmek, paket programları ve işletim sistemlerine hakim olmak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar sistemleri / Temel terimler ve kavramlar / işletim sistemlerine giriş / Windows işletim sistemi / Açıklamalar ve Word, Excel işleme çalışma sayfaları hazırlama / Power Point-sunum hazırlama / İnternet, web ve bilgi arama sistemleri kullanmak..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, İsmail Sarı, Ömer Bağcı, Seçkin Yayıncılık,736 sayfa, Ocak-2008, ISBN 978-975-02-0626-9
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilgisayarın donanımlarını tanır. |
| ÖÇ02 | İşletim sistemlerini kullanır. |
| ÖÇ03 | Paket programları kullanır. |
| ÖÇ04 | Word, excel, power point gibi programların kullanımını geliştirir. |
| ÖÇ05 | İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. |
| ÖÇ06 | İnternet arama ve tarama yaparak istediği bilgilere kolayca ulaşır. |
| ÖÇ07 | E-posta programını rahatlıkla kullanır, e-posta gönderir. |
| ÖÇ08 | Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. |
| ÖÇ09 | Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. |
| ÖÇ10 | Tablo işleme programı ile veri girişi yapar. |
| ÖÇ11 | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
| ÖÇ12 | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayara Giriş, Bilgisayar nasıl çalışır Bit-Byte kavramları. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 2 | Donanım, Bilgisayarın birimleri, Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 3 | Donanım bileşenleri ve çalışma prensipleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 4 | Yazılım, İşletim sistemleri, Windows 7 İşletim Sistemine Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 5 | Dosya ve dizin yönetimi, Kes-kopyala-yapıştır komutları, Windows yapısı ve özellikleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Windows işletim sistemi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 7 | İnternet, Domain-IP-URL kavramları, İnternet servisleri, World Wide Web, e-posta, Internet ve bilgisayar güvenliği | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Ofis Programlarına Genel Bakış | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 10 | Kelime işlem yazılımı, Microsoft Word | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 11 | Kelime işlem yazılımı devamı, Microsoft Word devamı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 12 | Hesap çizelgesi yazılımı, Microsoft Excel | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 13 | Hesap çizelgesi yazılımı devamı, Microsoft Excel devamı | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Sunu hazırlama yazılımı, Microsoft PowerPoint | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 15 | Sunu hazırlama yazılımı devamı, Microsoft PowerPoint devamı, Genel Tekrar | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 80 | 32 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 | 8 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||