MDZ110 Bilgisayar Programlama

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod MDZ110
Ad Bilgisayar Programlama
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. AHMET DAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Algoritma ve programlama mantığı verilerek, öğrencinin Visual Basic görsel programlama dili ile program geliştirme becerisi kazanmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Bilgisayar programlamaya giriş/ Terminoloji/ Algoritma geliştirme ve akış diyagramları/ Visual Basic programlama dilinde; veri türleri, değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal ifadeler, giriş ve çıkış deyimleri, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve altprogramlar, kullanıcı ara yüzleri oluşturma, formlar, denetimler, menüler ve örnek uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ahmet Dağ, Ders Notları(Yayınlanmamış)

Notlar

Faruk Çubukçu, Herkes için Microsoft Visual Basic 6, 2001


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Programlama mantığını bilir
ÖÇ02 Algoritma ve akış diyagramı hazırlar
ÖÇ03 Visual Basic programlama dilinde değişken ve sabitleri tanımlar, operatörleri bilir
ÖÇ04 Visual Basic programlama dilinde veri girişi deyimlerini kullanabilir
ÖÇ05 Visual Basic programlama dilinde veri çıkışı deyimlerini kullanabilir
ÖÇ06 Visual Basicprogramlama dilinde karar yapılarını bilir
ÖÇ07 Visual Basic programlama dilinde gönderme deyimlerini bilir
ÖÇ08 Visual Basic programlama dilinde dönyü yapılarını bilir.
ÖÇ09 Yazım ve mantık hatalarını bilir.
ÖÇ10 Visual Basic programlama dilinde altprogram oluşturup kullanabilir.
ÖÇ11 Visual Basic programlama dilinde fonksiyon oluşturup kullanabilir.
ÖÇ12 Visual Basic programlama dilinde nesne ve olay kavramlarını anlar ve tasarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi:
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.:
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi:
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlama mantığı ve algoritma geliştirme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Programlamada semboller ve akış diyagramları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Visual Basic programlama dilinde; veri tipleri, değişkenler ve sabitler, operatörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Visual Basic programlama dilinde; hazır fonksiyonlar ve aktarma deyimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Visual Basic programlama dilinde; veri girişi ve çıkışı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Visual Basic programlama dilinde; gönderme deyimleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Visual Basic programlama dilinde; karar yapıları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Visual Basic programlama dilinde; döngüler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Visual Basic programlama dilinde; altprogram ve fonksiyon tanımlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Visual Basic programlama dilinde; nesneler ve olaylar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Örnek programların yazılması-1 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek programların yazılması-2 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek programların yazılması-3 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek programların yazılması-4 Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 60 24
1. Performans Görevi (Uygulama) 40 16
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2025 10:22