Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDZ110 |
| Ad | Bilgisayar Programlama |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Algoritma ve programlama mantığı verilerek, öğrencinin Visual Basic görsel programlama dili ile program geliştirme becerisi kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar programlamaya giriş/ Terminoloji/ Algoritma geliştirme ve akış diyagramları/ Visual Basic programlama dilinde; veri türleri, değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal ifadeler, giriş ve çıkış deyimleri, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve altprogramlar, kullanıcı ara yüzleri oluşturma, formlar, denetimler, menüler ve örnek uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet Dağ, Ders Notları(Yayınlanmamış)
Notlar
Faruk Çubukçu, Herkes için Microsoft Visual Basic 6, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Programlama mantığını bilir |
| ÖÇ02 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar |
| ÖÇ03 | Visual Basic programlama dilinde değişken ve sabitleri tanımlar, operatörleri bilir |
| ÖÇ04 | Visual Basic programlama dilinde veri girişi deyimlerini kullanabilir |
| ÖÇ05 | Visual Basic programlama dilinde veri çıkışı deyimlerini kullanabilir |
| ÖÇ06 | Visual Basicprogramlama dilinde karar yapılarını bilir |
| ÖÇ07 | Visual Basic programlama dilinde gönderme deyimlerini bilir |
| ÖÇ08 | Visual Basic programlama dilinde dönyü yapılarını bilir. |
| ÖÇ09 | Yazım ve mantık hatalarını bilir. |
| ÖÇ10 | Visual Basic programlama dilinde altprogram oluşturup kullanabilir. |
| ÖÇ11 | Visual Basic programlama dilinde fonksiyon oluşturup kullanabilir. |
| ÖÇ12 | Visual Basic programlama dilinde nesne ve olay kavramlarını anlar ve tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 4 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | 4 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Programlama mantığı ve algoritma geliştirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Programlamada semboller ve akış diyagramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Visual Basic programlama dilinde; veri tipleri, değişkenler ve sabitler, operatörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Visual Basic programlama dilinde; hazır fonksiyonlar ve aktarma deyimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Visual Basic programlama dilinde; veri girişi ve çıkışı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Visual Basic programlama dilinde; gönderme deyimleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Visual Basic programlama dilinde; karar yapıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Visual Basic programlama dilinde; döngüler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Visual Basic programlama dilinde; altprogram ve fonksiyon tanımlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Visual Basic programlama dilinde; nesneler ve olaylar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Örnek programların yazılması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Örnek programların yazılması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Örnek programların yazılması-3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Örnek programların yazılması-4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 60 | 24 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 | 16 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||