Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDS217 |
| Ad | Mesleki Teknik İngilizce 1 |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki İletişim Becerilerini Geliştirme: Öğrencilere veya profesyonellere, iş yerlerinde veya sektörel alanlarda İngilizce kullanarak etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneği kazandırmak. Teknik Terimler ve Kavramlar: İlgili sektöre ait özel teknik terimlerin ve kavramların öğrenilmesi, bu dil bilgisiyle sektörel yazılı ve sözlü iletişimi daha verimli hale getirmek. Dokümantasyon ve Raporlama: Mesleki alandaki raporların, prosedürlerin, teknik belgelerin ve diğer yazılı materyallerin İngilizce olarak doğru bir şekilde hazırlanması. Uluslararası İşbirliği: Globalleşen iş dünyasında, farklı ülkelerden iş arkadaşlarıyla veya müşterilerle etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisini geliştirmek. Sunum ve Görsel İletişim: İş yerlerinde veya profesyonel etkinliklerde, projeler ve çalışmalar hakkında İngilizce sunum yapabilme yeteneği. Problem Çözme ve Yenilikçilik: Teknik ve mesleki sorunlarla ilgili çözüm geliştirme süreçlerinde, İngilizce kaynaklardan faydalanarak yenilikçi çözümler bulmak. Kariyer Gelişimi: İngilizce dilindeki kaynakları kullanarak kişisel ve mesleki gelişimi desteklemek, özellikle uluslararası alanda iş fırsatları yaratmak.
Dersin İçeriği
Maden mühendisleri için teknik ingilizce
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
TEKNİK İNGİLİZCE DERS NOTLARI, PROF. DR. OKTAY BAYAT, 2022, BASILMAMIŞ
Notlar
EVERY DAY TECHNICAL ENGLISH, V. LAMBERT & E. MURRAY, LONGMAN, 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenciler; İngilizce temel dil bilgisi hakkında Gramer bilgisi hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ02 | Kelime bilgisi hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ03 | Mühendislik terimleri hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ04 | İngilizce-Türkçe çeviri hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ05 | Türkçe-İngilizce çeviri hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ06 | İngilizce video çözümleme hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ07 | Cevher hazırlama hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ08 | Yer altı madenciliği hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ09 | Açık işletme hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ10 | Çevresel konumlar hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ11 | İşyerinde güvenlik hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ12 | İşyeri aksaklıkları hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik İngilizce: Endüstri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Fabrika Alanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Alet ve ekipmanlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Malzeme tedarik ve imalat | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | İnşaat and montaj | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Bakım | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | İşyeri aksaklıkları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İşyerinde güvenlik | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Çevresel konumlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Okuma ve çeviri: Guardian | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Okuma ve çeviri: Cevher hazırlama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Okuma ve çeviri: Açık işletme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Okuma ve çeviri: Yer altı madenciliği | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Gramer test | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||