Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDS427 |
| Ad | Endüstriyel Ham. ve Zeng. Yön. |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Seçilmiş endüstriyel minerallerin kullanım alanları, spesifikasyonları, uygulamada gerekli hazırlama metodları hakkında öğrenciyi bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Asbest Barit Bor ve Bor Mineralleri Feldspat Grafit Killer Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar Kükürt Talk Florit Mika Kum ve Çakıl Kireçtaşı ve Dolomit
Dersin Ön Koşulu
no
Kaynaklar
Notlar
Notlar
books
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Endüstriyel mineralin fiziksel özellikleri ve safsızlıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ02 | Endüstriyel mineralin kullanım alanı hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ03 | Endüstriyel minerallerin hazırlama yöntemleri hakkında bilgilenir. |
| ÖÇ04 | Asbest hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ05 | Barit hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ06 | Bor ve Bor Mineralleri hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ07 | Feldspat hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ08 | Grafit hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ09 | Killer hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ10 | Kükürt hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ11 | Kireçtaşı hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ12 | Dolomit hakkında bilgi edinir. |
| ÖÇ13 | Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 4 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Endüstriyel hammaddelerin tanımı ve sınıflandırılması | Kaynak okumak 0-20 , internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Asbest genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak 20-40 internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Barit genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, 40-60 internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Bor ve Bor Mineralleri genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 60-80 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Feldspat genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 80-100 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Grafit genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 100-120 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Killer genel özellikleri ve kullanımı | Kaynak okumak, internet 120-140 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Kaynak okumak, internet 0-140 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Magnezit, diğer magnezyum içeren mineraller ve kaynaklar | Kaynak okumak, internet 104-160 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Kükürt | Kaynak okumak, internet 160-180 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Talk hakkında bilgi verilir | Kaynak okumak, internet 180-200 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Florit | Kaynak okumak, internet 200-220 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Mika hakkında bilgi verilir | Kaynak okumak, internet 220-240 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Kum ve Çakıl | Kaynak okumak, internet 240-250 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Kireçtaşı ve Dolomit | Kaynak okumak, internet 250-260 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Dönem sonu Sınavları | Kaynak okumak, internet tümü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak, internet 0-260 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||