MDZ418 Bitirme Projeleri 2

5 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod MDZ418
Ad Bitirme Projeleri 2
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Madencilik alanıyla ilgili bir projeyi uygulamalı olarak hazırlama konusunda bilgilendirmek

Dersin İçeriği

İlgili konuya ait literatür taraması ve uygulamalı olarak çalışma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlan edilecektir.

Notlar

İlan edilecektir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje yazma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Proje hazırlama becerisi kazanır.
ÖÇ03 Madencilik projelerinin teknik yönünü listeler.
ÖÇ04 Madencilik projelerinin ekonomik yönünü listeler.
ÖÇ05 Madencilik projelerinin hukuki yönünü belirtir.
ÖÇ06 Litaratür araştırması yapmayı öğrenir.
ÖÇ07 İnternetten kaynak araştırması yapmayı öğrenir.
ÖÇ08 Koordine çalışmayı öğrenir.
ÖÇ09 Madencilik uygulamalarında pratikleşir.
ÖÇ10 Madencilikte kullanılan pek çok deneyi uygular.
ÖÇ11 Madencilikte uygulanan pek çok aşamayı öğrenir.
ÖÇ12 Sunum yapma yeteneği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 1 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 2 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 3 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 4 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 5 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 6 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 7 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Konu ile ilgili ön araştırma yapar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 8 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 9 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 10 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 11 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 12 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 13 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 14 Konu ile ilgili ön araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ön araştırma yapar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ön araştırma yapar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2025 10:40