Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDZ418 |
| Ad | Bitirme Projeleri 2 |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Bitirme |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Madencilik alanıyla ilgili bir projeyi uygulamalı olarak hazırlama konusunda bilgilendirmek
Dersin İçeriği
İlgili konuya ait literatür taraması ve uygulamalı olarak çalışma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlan edilecektir.
Notlar
İlan edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Proje yazma becerisi kazanır. |
| ÖÇ02 | Proje hazırlama becerisi kazanır. |
| ÖÇ03 | Madencilik projelerinin teknik yönünü listeler. |
| ÖÇ04 | Madencilik projelerinin ekonomik yönünü listeler. |
| ÖÇ05 | Madencilik projelerinin hukuki yönünü belirtir. |
| ÖÇ06 | Litaratür araştırması yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ07 | İnternetten kaynak araştırması yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ08 | Koordine çalışmayı öğrenir. |
| ÖÇ09 | Madencilik uygulamalarında pratikleşir. |
| ÖÇ10 | Madencilikte kullanılan pek çok deneyi uygular. |
| ÖÇ11 | Madencilikte uygulanan pek çok aşamayı öğrenir. |
| ÖÇ12 | Sunum yapma yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 1 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 2 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 3 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 4 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 5 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 6 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 7 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 7 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 8 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 9 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 10 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 11 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 12 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 13 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Konuyla ilgili, danışman hocaları ile görüşür ve tartışır - 14 | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön araştırma yapar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||