MDS404 Girişimcilik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod MDS404
Ad Girişimcilik
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kendini işini kurmayı düşünen mühendis adaylarına işlerini kurabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Girişimcilik kavram ve yaklaşımlarının tanımı yapılarak öğrencilere girişimcilik süreci, yeni iş fikri üretme, fizibilite analizi, kurulacak iş ile ilgili iş planı yapması beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Ders notları ve sunumlar

Notlar

Girişimcilik Gazanfer Erbaşlar Nobel Yayın 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişim ve girişimcilik ile ilgili temel kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Girişimcilik için gerekli faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Dersin sonunda kariyer planlaması yapabilir.
ÖÇ04 Girişimcilik ile ilgili çıkan fırsatları değerlendirebilir.
ÖÇ05 Desin sonunda iş planı yapabilir.
ÖÇ06 Kamu desteklerine yönelik proje hazırlayabilir.
ÖÇ07 İş ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
ÖÇ08 Yönetim becerilerini geliştirir.
ÖÇ09 Özel sektör desteklerine yönelik proje hazırlayabilir.
ÖÇ10 Yönetim ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
ÖÇ11 Girişimci türleri hakkında bilgi edinir
ÖÇ12 Proje nedir ve nasıl hazırlanır hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi:
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.:
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi:
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel girişimcilik kavramları, Girişimcilik nedir. Derse hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Girişimcilikte ve Yaratıcılık ve sorumluluk. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Girişimcilikte yenilikçilik kavramları ve iş fikri geliştirme. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İşletme kavramı, işletmenin fonksiyonlar. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Ticari işletme türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki sorumluluklar. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ticari işletmelerin kuruluş şekilleri. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Pazar araştırmaları, pazarlama planı. Okuma parçaları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proje nedir ve nasıl hazırlanır. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
10 İş planı, yönetim planı ve hazırlama. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Girişimcilikte proje hazırlamada dikkat edilecek önemli noktalar. Atölye çalışması. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
12 Kamu desteklerine yönelik proje hazırlama teknikleri. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
13 Özel sektörde proje hazırlama teknikleri. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje değerlendirme süreçleri ve takibi. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sonuçlanan projelerde yapılması gerekenler. Atölye çalışması. Örnek proje okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuç raporu okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuç raporu okuma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2025 02:28