Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDS404 |
| Ad | Girişimcilik |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kendini işini kurmayı düşünen mühendis adaylarına işlerini kurabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Girişimcilik kavram ve yaklaşımlarının tanımı yapılarak öğrencilere girişimcilik süreci, yeni iş fikri üretme, fizibilite analizi, kurulacak iş ile ilgili iş planı yapması beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
Girişimcilik Gazanfer Erbaşlar Nobel Yayın 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Girişim ve girişimcilik ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
| ÖÇ02 | Girişimcilik için gerekli faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ03 | Dersin sonunda kariyer planlaması yapabilir. |
| ÖÇ04 | Girişimcilik ile ilgili çıkan fırsatları değerlendirebilir. |
| ÖÇ05 | Desin sonunda iş planı yapabilir. |
| ÖÇ06 | Kamu desteklerine yönelik proje hazırlayabilir. |
| ÖÇ07 | İş ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
| ÖÇ08 | Yönetim becerilerini geliştirir. |
| ÖÇ09 | Özel sektör desteklerine yönelik proje hazırlayabilir. |
| ÖÇ10 | Yönetim ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
| ÖÇ11 | Girişimci türleri hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ12 | Proje nedir ve nasıl hazırlanır hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PÇ1. (a) Matematik, fen bilimleri ve Maden Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; PÇ1.(b) bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ2. (a) Maden Mühendisliği alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; PÇ2. (b) bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ3. (a) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; PÇ3.(b) bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi: | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ4. (a) Maden Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik araçları seçme ve kullanma becerisi; PÇ4.(b) bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ5. Maden Mühendisliğine özgü problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.: | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | PÇ6. (a)Disiplin içi (Maden Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; PÇ6. (b) bireysel çalışma becerisi | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ7. (a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; PÇ7. (b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi: | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda bilinçli; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ9. Maden Mühendisliğinin etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PÇ10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.:. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PÇ11. Maden Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanındaki sorunları hakkında bilgi; Maden Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel girişimcilik kavramları, Girişimcilik nedir. | Derse hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Girişimcilikte ve Yaratıcılık ve sorumluluk. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Girişimcilikte yenilikçilik kavramları ve iş fikri geliştirme. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | İşletme kavramı, işletmenin fonksiyonlar. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Ticari işletme türleri, kuruluş şekilleri, mali ve hukuki sorumluluklar. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Ticari işletmelerin kuruluş şekilleri. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Pazar araştırmaları, pazarlama planı. | Okuma parçaları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Proje nedir ve nasıl hazırlanır. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | İş planı, yönetim planı ve hazırlama. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Girişimcilikte proje hazırlamada dikkat edilecek önemli noktalar. Atölye çalışması. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Kamu desteklerine yönelik proje hazırlama teknikleri. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Özel sektörde proje hazırlama teknikleri. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Proje değerlendirme süreçleri ve takibi. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 15 | Sonuçlanan projelerde yapılması gerekenler. Atölye çalışması. | Örnek proje okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuç raporu okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sonuç raporu okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||