SOSZ310 Sosyal Bilgilerde Kültürel Miras Eğitimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod SOSZ310
Ad Sosyal Bilgilerde Kültürel Miras Eğitimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Kültürel mirasa sahip çıkabilecek bilgi ve birikimin oluşmasını sağlamak

Dersin İçeriği

İçinde yaşadığımız toplumun somut olan ve somut olmayan kültür ürünleri; sözlü ve yazılı edebi eserler, kahramanlar, sanat insanları ve eserleri, mimari eserler, eski meslekler, gelenekler, bilim insanları, kültür mirasımız.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kültürel Miras ve Eğitim: Pegem yayını Kültürel Miras Kavramının Eğitim Açısından Önemi.Özlem Taşkın KÜLCÜ

Notlar

KÜLMİRA, dergi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür kavramını açıklar
ÖÇ02 Kültürel miras kavramını tanımlar
ÖÇ03 Somut kültürel miras ürünleri ve somut olmayan kültürel mirası tanımlar
ÖÇ04 Kültürel mirası bilmenin ve sahip çıkmanın önemini açıklar
ÖÇ05 Sosyal Bilgiler dersinde kültürel miras konusunun taşıdığı anlamı açıklar
ÖÇ06 Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kültürel mirasın nasıl işlendiğini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgilendirme, kültür hakkında tanıtıcı konuşma Ön hazırlığa gerek yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültür, kültürel miras, kültür varlıkları Okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Somut olmayan kültürel miras Okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Orta Asya Türk kültürü, Sözlü edebiyat ürünleri ve sözlü edebiyat kahramanları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama
5 Ritüeller; Orta Asya'dan günümüze taşıdığımız gelenekler Okuma, araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
6 Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve Cumhuriyet'in erken dönem yazarları ve eserleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
7 Ünlü kadın yazarlarımız ve sanatçılarımız Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 UNESCO nedir, UNESCO dünya miras listesinde neler var Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Türkiye'nin UNESCO miras listesine giren tarihi ve doğal mekanları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkiye'nin geleneksel yiyecek ve içecekleri. Bölgelere göre yemek gelenekleri Araştırma, gözlem Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Anlatım
12 Unutulmaya yüz tutmuş meslekler, ahilik Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
13 Ünlü Müslüman bilginler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
14 Kurtuluş Savaşı kahramanları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
15 Ünlü seyyahlar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Gösteriler değerlendirilecek Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 10:48