Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İKTİSAT (YL) (TEZLİ) | |
Kod | İKT1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİKRET DÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YELDA TEKGÜL (Güz) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Güz) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Güz) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Güz) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALMILA BURGAÇ ÇİL (Güz) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İpek TEKİN (Güz) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE ALGAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FİKRET DÜLGER (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HARUN BAL (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SANLI ATEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YELDA TEKGÜL (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ERHAN İŞCAN (Bahar) (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALMILA BURGAÇ ÇİL (Bahar) (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İpek TEKİN (Bahar) (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR (Bahar) (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ (Bahar) (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma.
Dersin Ön Koşulu
Yönetmelikte tanımlanan dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Notlar
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusuna uygun araştırma sorularını belirler |
ÖÇ02 | Konuyla ilgili akademik kaynakları sistematik bir şekilde inceleyerek literatürdeki boşlukları belirler. |
ÖÇ03 | Nitel veya nicel araştırma yöntemlerini kullanarak veri toplar. |
ÖÇ04 | Topladığı verileri analiz eder. |
ÖÇ05 | Elde ettiği analiz sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Tez kapsamında elde edilen analizin sonuçların güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Akademik etik kurallarına ve format gerekliliklerine uygun olarak tez çalışmasını hazırlar. |
ÖÇ08 | Tez çalışmasını akademik konferanslarda veya seminerlerde sözlü ve yazılı olarak sunar. |
ÖÇ09 | Tez sürecini planlı, bağımsız ve akademik disipline uygun şekilde yürütür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez dersine giriş ve araştırma ilgi alanlarının tartışılması. | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Tez konusunun belirlenmesi ve danışman onayının alınması. | konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Seçilen konu üzerine ön literatür taramasının yapılması. | seçilen konu ile ilgili kitap bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Araştırma sorusunun netleştirilmesi ve araştırma amaçlarının belirlenmesi. | araştırma sorusu ile ilgili literatürü okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tez konusuna yönelik çalışmaların değerlendirilmesi V | literatür özetlerini değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Detaylı bir araştırma önerisi ve yöntem taslağının hazırlanması. | araştırma yöntemleri ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Literatür taramasının derinleştirilmesi ve kuramsal çerçevenin belirlenmesi. | teorik çerçevenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara değerlendirme | Değerlendirilecek metnin sunumunu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Veri toplama araçlarının tasarlanması ve saha çalışmasının planlanması. | veri ile iligili makalelerin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Veri toplama sürecine başlanması veya simülasyon/deney yapılması. | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Continuing data collection and starting initial data analysis. | veri kaynaklarının değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Veri analizinin tamamlanması ve sonuçların yorumlanması. | Analiz yöntemleri ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Tezin ilk taslağının yazılması ve temel bulguların sunulması. | taslağın okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
14 | Taslak üzerine geri bildirim alınması ve gerekli düzeltmelerin yapılması. | geridönüşlerin ve yorumların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Tezin son hâlinin teslim edilmesi ve sözlü sunum yapılması. | Son okumanın ve düzeltmelerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
16 | Jüri değerlendirmesi | Jüri okuması - 1... | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Jüri değerlendirmesi... 2 | Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 30 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 594 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,76 | ||
AKTS | 24 AKTS |