TDE728 Somut Olmayan Kültürel Miras II

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YL) (TEZLİ)
Kod TDE728
Ad Somut Olmayan Kültürel Miras II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı somut olmayan kültürel miras kavramı hakkında bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Yaşayan insan hazineleri, sözlü gelenekler ve anlatımlar, toplumsal uygulamalar, ritüeller, şölenler; doğa ve evrenle ilgili uygulamalar ile el sanatları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

M. Öcal Oğuz - Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?

Notlar

Erman Artun - Türk Halkbilimi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şamanik, mitik, kozmogonik inanışları kavrar.
ÖÇ02 Gösteri sanatları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Doğa ve evrenle ilgili bilgi ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Şölenler, ritüeller ve festivaller hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Halk hekimliği ve halk hukuku hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Somut olmayan kültürel mirasın tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Somut olmayan kültürel mirasın temsili listeleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ08 Somut olmayan kültürel mirasın müzelenmesi hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı, kapsamı ve işlenişi hakkında bilgi verme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gösteri Sanatları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Gösteri Sanatları (Halk müziği) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gösteri Sanatları (Halk oyunları ve halk tiyatrosu) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler (Geçiş Törenleri, kutlamalar, adak-kurban) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Toplumsal Uygulamalar, Ritüeller ve Şölenler (Halk hukuku) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Anlatılan konuların kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar (Şamanik, mitik, kozmogonik inanışlar) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar (Halk hekimliği) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar (Halk takvimi ve meteorolojisi) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar (Halk mimarisi) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar (Halk ekonomisi) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Doğa ve Evrenle İlgili Bilgi ve Uygulamalar (halk mutfağı) Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2025 01:38