Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | OKLS309 |
Ad | Erken Çocuklukta Profesyonel Öğretmenlik Becerileri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki yeterliklerini, pedagojik becerilerini, iletişim yetkinliklerini ve sınıf içi liderlik rollerini geliştirmektir. Öğrencilerin öğretmenlik mesleğine profesyonel bir perspektifle bakmaları, eleştirel düşünmeleri ve etkin öğrenme ortamları oluşturabilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, öğretmen adaylarının yaratıcı ifade, gözlem gücü, bilimsel merak, estetik farkındalık, empati, düşünce disiplini ve içsel motivasyon gibi kişisel ve mesleki becerileri ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
• John Dewey (2021) Sanat Olarak Deneyim
Notlar
King, S. (2020). Yazma Sanatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Öğretmenlik etiği ve profesyonel duruş geliştirir. |
ÖÇ02 | 2. Kendi mesleki gelişim alanlarını değerlendirir ve kişisel gelişim planı hazırlar. |
ÖÇ03 | Duygularını ve değerlerini sanatla ifade eder |
ÖÇ04 | 4. Eleştirel düşünce ile pedagojik kararlar alabilir. |
ÖÇ05 | 5. Mesleki ve kişisel gelişim yolculuğunu estetik bir bütünlükle planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Öğretmenlik Bir Meslek mi, Sanat mı? | okuma materyallerini gözden geçirmek ve yaratıcı çalışmalara hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Profesyonel Etik ve Öğretmenlik Değerleri | ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Yaratıcılık: Öğretmende Düş Gücü ve Olasılıklarla Düşünme | ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Öğretmen Kimliğini Masal ve İllüstrasyon Yoluyla Keşfetmek | ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Ses, Ritim ve Beden: Kendini İfade Etmenin Sanatsal Yolları | ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Günlük Nesnelerle Estetik Atölyesi | ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Çocuk Sorularından Bilimsel Araştırmalara | Ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | okuma materyallerinin tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Doğada Öğretmenlik: Duyularla Öğrenme Atölyesi | Ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
10 | Fotoğraf, resim, Kolaj ve Kendilik Anlatıları | ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Öğretmen Refahı ve iyi oluş | Ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Fiziksel sağlık ve beslenme | Ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sosyal güven ve dayanışma | Ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Kişisel Öğretmen Manifestomu Yazıyorum | Ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Portfolyo Sunumları ve Kapanış Değerlendirmesi | portfolyo hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma materyallerinin tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma materyallerinin tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,12 | ||
AKTS | 4 AKTS |