YLY235 Yönlendirilmiş Çalışma II

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU
Yerel Yönetimler
Kod YLY235
Ad Yönlendirilmiş Çalışma II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Levent YÜLEK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilere alanıyla ilgili güncel gelişmeleri yakından takip edebilme ve belirlenen konularda rapor hazırlayabilme ve bunlara sunabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Araştırma tekniklerinin tekrar edilmesi, araştırma konusunun belirlenmesi, araştırmanın hedeflerinin ve sınırlarının belirlenmesi, araştırmanın raporlanması ve sunulması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Modern Araştırmacı (Jacques Barzun ve Henry F. Graff, 2008, Tübitak Yayınları).

Notlar

Yönlendirilmiş çalışma yazım kılavuzu, araştırma ve etik konulu makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ02 Araştırma yöntem ve tekniklerini araştırma konusunun seçiminde kullanır.
ÖÇ03 Araştırmanın kapsamı çerçevesinde anket veya röportaj yapar.
ÖÇ04 Araştırma yapılacak alanın yönetimsel önemini açıklar.
ÖÇ05 Bir raporu etkili bir şekilde yazar.
ÖÇ06 Etkili sunu tekniklerini açıklar.
ÖÇ07 Grup çalışmasının önemi kavrar.
ÖÇ08 Grup çalışmasına yönelik becerilerini arttırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri listeler. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili karşılaştığı problemlerde çözüm önerileri sunar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunu açıklar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin planının tanıtılması Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Örnek projelerin tanıtımı Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Proje yazma kuralları Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Proje taslağı sunumu I Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Proje taslağı sunumu II Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Proje uygulamaları I Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Project applications II Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proje uygulamaları III Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Proje uygulamaları IV Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Proje uygulamaları V Ders kaynaklarından okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Proje sunumlarını değerlendirme I Proje uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Proje sunumlarını değerlendirme II Proje uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Proje sunumlarını değerlendirme III Proje uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Proje sunumlarını değerlendirme IV Proje uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 74
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,96
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.05.2025 12:58