Genel Bilgi
| Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |
| Kod | ENF101 |
| Ad | Temel Bilgi Tek. Kullanım |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilişim teknolojilerinin her dalında ihtiyaç duyulan ofis programlarını kullanımı ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanır
Dersin İçeriği
Bilgisayar sistemleri / Temel terimler ve kavramlar / işletim sistemlerine giriş / Windows işletim sistemi / Açıklamalar ve Word, Excel işleme çalışma sayfaları hazırlama / Power Point-sunum hazırlama / İnternet, web ve bilgi arama sistemleri kullanmak..
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Derse yönelik hazırlanmış tüm kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Ofis dokümanları üzerinde açma, kaydetme, yazdırma, paylaşma ve koruma işlemlerini yapar. |
| ÖÇ02 | Ofis programlarında metin ve sayfalar oluşturur ve bunları biçimlendirir. |
| ÖÇ03 | Ofis programlarında çizim, tablo ve grafikler oluşturur ve bunları biçimlendirir. |
| ÖÇ04 | Elektronik tablolarda formüller yazar ve hücre gruplarına uygular. |
| ÖÇ05 | Sunu programında tasarım, geçiş ve animasyon içeren slayt gösterisi oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
| PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar Teknolojileri ve Genel Bilgiler | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Donanımın tanımı donanım elemanlarının tanıtılması | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Yazılımım tanımı, yazılım çeşitleri nelerdir | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Office programlarına giriş | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Word Programı | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Word Programı (devamı) | Örnek Çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Excel programına giriş | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Excel uygulamaları | Örnek Çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Excel uygulamaları (devamı) | Örnek Çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Powerpoint programı | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Powerpoint uygulamaları (devamı) | Örnek Çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Acces ve Outlook | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Acces ve Outlook (devamı) | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Genel uygulamalar | herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||