BDT247 Online Tasarım Uygulamaları

2 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon
Kod BDT247
Ad Online Tasarım Uygulamaları
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MERVE GÜLMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilere güncel dijital tasarım araçlarını etkin bir şekilde kullanmayı öğretmeyi, temel ve ileri düzey tasarım prensiplerini uygulamalı olarak göstermeyi ve öğrencilerin yaratıcı projeler geliştirebilmesini sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital tasarım süreçlerinin temel prensiplerini ve endüstri standartlarını kapsar. Öğrenciler, sektörde yaygın kullanılan online tasarım araçlarıyla profesyonel projeler üretmeyi öğrenirken, görsel iletişim ve kullanıcı deneyimi (UX) odaklı çalışmalar yürüteceklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Öğretim Elemanının Ders Notları

Notlar

Diğer ders kaynağı yoktur.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canva, Figma gibi online tasarım araçlarını etkin bir şekilde kullanarak profesyonel çıktılar üretir,
ÖÇ02 Dijital tasarımın temel prensiplerini analiz eder ve uygular
ÖÇ03 Sosyal medya, web ve mobil uygulama arayüzleri için kullanıcı odaklı tasarımlar geliştirir,
ÖÇ04 Ekip çalışmasına uygun şekilde dijital tasarım projelerini planlar, yürütür ve sunar,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir,
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir,
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital Tasarıma Giriş Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Canva ile Tasarım I Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Canva ile Tasarım II Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Figma ile Arayüz Tasarımı I Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Figma ile Arayüz Tasarımı II Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Adobe Express & Fotoğraf Düzenleme Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sosyal Medya Tasarımı Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Logo Tasarımı Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Web Tasarım Temelleri Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Mobil Uygulama Tasarımı Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İleri Tasarım Teknikleri Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Portfolyo Geliştirme Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Final Projesi Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Final Project 1 Ön hazırlık gerekli değildir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 48
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,92
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 10:33