Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| İÇ MEKAN TASARIMI PR. | |
| Kod | IMT217 |
| Ad | Bilgisayar Destekli Üretim |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin CNC tezgahlarını programlama, CAM programlarını kullanabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
CAD-CAM programlarını tanıtmak, mobilya endüstrisinde seri üretim hatlarını tanımak. Bu hatlarda yer alan makineler, makinelerin sıralanışı makine özellikleri, parça istifleme , taşıma hatları hakkında bilgi sahibi olma ve hat oluştura bilme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-AĞAÇ İŞLERİNDE KESME TEORİSİ VE MOBİLYA ENDÜSTRİSİ MAKİNELERİ, RIFAT İLHAN, EROL BURDURLU, 1990,ANKARA. 2-PRATİK CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993, PLANLAMA VE ATELYE İÇİN UYGULAMALI CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993
Notlar
H. Ayhan RADAVUŞ, Ders Notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | CAM programlarını tanır. |
| ÖÇ02 | CAD programları ile model hazırlar. |
| ÖÇ03 | CNC tezgahların kullanımı ve üretimi hakkında bilgi sahibidir. |
| ÖÇ04 | CNC tezgahlarda delik programının işleyişini kavrar. |
| ÖÇ05 | Bilgisayar destekli üretim yapan makinaların çalışma prensibini açıklar. |
| ÖÇ06 | CNC torna tezgahlarında kullanılan programları inceler. |
| ÖÇ07 | Makinelerde hareket iletimi ve kesme işlemini açıklar. |
| ÖÇ08 | Seri üretim makineleri ve seri üretim taşıma makinelerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 4 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | NC(Nümerik Kontrol) | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Nümerik Kontrollü takım tezgahları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Bilgisayarlı Nümerik Kontrol(CNC) | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | CNC takım tezgahlarının kullanım alanları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | CNC tezgahların yapısı | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Bilgisayar destekli Tasarım(CAD), Bilgisayar destekli Üretim (CAM) kavramları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | CAM(Bilgisayar Destekli Üretim) safhaları | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | CNC Tezgahlarda temel eksenler ve G kodlarının açıklanması | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | CNC Tezgahlarda Parça sıfırlama ve Takım Kalibrasyonu | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | CNC tezgahlarda delik programı-1 | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | CNC tezgahlarda delik programı-2 | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | CNC tezgahlarda delik programı uygulaması | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Bilgisayardan iş resmi tanıtmak | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Bilgisayardan tezgaha program aktarmak, | İlgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||