Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| İÇ MEKAN TASARIMI PR. | |
| Kod | IMT212 |
| Ad | Grafik Tasarım |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YAŞAR TÜFEKLİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Lumion yazılımının ileri seviyede öğretilmesi, Programla animasyon hazırlanmasının ögretilmesi
Dersin İçeriği
Lumion yazılımının ileri seviyede öğretilmesi, Programla animasyon hazırlanması
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1-Yrd. Doç. Dr. Zehra, Alakoç BURMA, Grafik ve Animasyon, Seçkin Yayınevi, 2013. 2-Caner BAYRAKTAR,V-RAY Kodlab yayınevi,2006
Notlar
Yaşar TÜFEKLİ basılmamış ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Lumion yazılımının komutlarının ne işe yaradığını açıklar |
| ÖÇ02 | Animasyon programlarının işleyişini bilir |
| ÖÇ03 | Lumion yazılımını ileri seviyede kullanır-1 |
| ÖÇ04 | Lumion yazılımını ileri seviyede kullanır-2 |
| ÖÇ05 | Bilgisayarla animasyon hazırlar. |
| ÖÇ06 | Animasyon tekniklerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders Bilgi Paketini İnceler. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 2 | Modelleme konusunda genel tekrar ve uygulamalar | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Render, Render Menüleri , Light Tracer | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 4 | Render, Radiosity, Mental Ray, Mental Ray Caustics | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 5 | Render, Volumetrik Efektler, Render Efektleri, Video Post, Camera Match | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 6 | Animasyon, Key nedir, Track View | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 7 | Animasyon, Renk Animasyonu, Bezier Curve, Wire Parameters | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | Simülasyon, Reactor 1, Reactor 2 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Simülasyon, Reactor 3, Reactor 4 | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 11 | Tanecik sistemleri, Tanecik, Pflow Sistemleri ve uygulamalrı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 12 | Kemik sistemleri, Skin ve Bone | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 13 | Kemik sistemleri, Skin Morph | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 14 | Örnek Uygulamalar | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 15 | Genel Konu tekrarı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||