ZTP437 Domuz Yetiştiriciliği

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ZİRAAT FAKÜLTESİ
ZOOTEKNİ PR.
Kod ZTP437
Ad Domuz Yetiştiriciliği
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat DURMUŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı domuz yetiştiriciliği hakkında bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Dünya ve Türkiye'de domuz yetiştiriciliği, ürünleri ve ülkemiz için potansiyeli

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Domuz yetiştiriciliğinin tarihsel ve güncel durumunu analiz eder ve küresel üretim trendlerini yorumlama yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Domuz ırklarının sınıflandırılması ve üretim amacına uygun ırk seçiminin değerlendirilmesini kavrar.
ÖÇ03 Domuz ürünlerinin kullanım alanları, ekonomik önemi ve Türkiye için potansiyelini kavrar.
ÖÇ04 Domuz çiftliği projelendirmesinde gerekli unsurları öğrenir.
ÖÇ05 Domuz hastalık ve zararlıları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Domuz barınak tasarımını yapar ve çevresel yönetim parametrelerini bilimsel temelde analiz eder.
ÖÇ07 Domuzların temel besin madde gereksinimlerini öğrenir ve yem hammaddelerini değerlendirir.
ÖÇ08 Türkiye’de domuz yetiştiriciliğinin yasal, kültürel ve sektörel durumunu hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Domuz Yetiştiriciliğine Giriş ve Küresel Değerlendirme Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye’de Domuz Yetiştiriciliği ve Mevzuat Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Domuz Irkları ve Genetik Özellikleri Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Domuzların Anatomisi ve Fizyolojisi Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Barınak ve Çevresel Yönetim Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Domuzların Beslenmesi Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Domuzlarda Üreme Yönetimi ve Döl Verimi Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yavru Domuzların Bakımı, Yönetimi ve Sağlığı Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Domuzlarda Sağlık Yönetimi ve Hastalıklar Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Domuzlarda Refah ve Etik Standartlar Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Domuzlarda Islah Programları ve Damızlık Yönetimi Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Domuzlarda Kesim Teknolojileri ve Et Kalitesi Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Domuz Yetiştiriciliğinde Ekonomik Analizler ve Pazar Boyutu Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yaban Hayatta Domuzlar Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 09:20