ZTP444 Türkiye Yaban Hayvanı Biyoçeşitliliği

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ZİRAAT FAKÜLTESİ
ZOOTEKNİ PR.
Kod ZTP444
Ad Türkiye Yaban Hayvanı Biyoçeşitliliği
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat DURMUŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye sınırları içerisinde yabani formda yaşayan hayvanların varlığını ortaya koyarak çeşitli hayvan türlerini içeren ve yaban hayatı açısından görünmeyen zenginliklerini tanıtmak

Dersin İçeriği

Türkiye'de yabancıl formda yaşayan bazı türlerin doğal yaşam alanları ve türsel özelliklerinin tanıtılması

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları

Notlar

Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, yabancıl formda yaşayan hayvanlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Öğrenciler, Türkiye yaban hayatı biyoçeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Öğrenciler, yabancıl formda yaşayan türlerin ayırıcı özelliklerini bilmeleri sayesinde tür teşhisi yapabilme yeteneği kazanmış olur.
ÖÇ04 Türkiye yaban hayvanlarının neslinin korunması ve devamlılığının sağlanmasının önemini kavrar.
ÖÇ05 Yaban hayvanlarının doğadaki rolü ve önemini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Temel Kavramlar (biyoçeşitlilik nedir, Türkiye’nin coğrafi ve ekolojik bölgeleri, Türkiye’de yaban hayatı yönetimi ve hukuki çerçeve) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiye’nin Biyoçeşitlilik Zenginliği (Anadolu’nun biyoçeşitlilik merkezi olarak önemi, Türkiye’nin endemik türleri, Türkiye’de Ekosistem Tipleri) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yaban Hayatında Tehditler (habitat tahribatı ve fragmentasyonu, kaçak avcılık ve ticaret, iklim değişikliğinin etkileri) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Koruma Stratejileri ve Örnek Uygulamalar (Türkiye’de milli parklar ve yaban hayatı geliştirme sahaları, tür koruma programları ) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İnsan-Yaban Hayatı Etkileşimi (insan faaliyetlerinin etkileri, dağ turizmi ve yaban hayata etkileri, avcılık, otlatma ve dağ türlerine baskılar, çatışmalar ve çözüm) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yaban Hayvanlarında Sınıflandırma 1 (memeliler, göçmen kuşlar, kuşlar, sürüngenler ve iki yaşamlılar, balıklar ve su canlıları, omurgasızlar ve böcekler) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Göçmen Kuşlar (Turna, Flamingo, Leylek, Yılan Kartalı, Şahin, Kara Akbaba) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etçil Memeliler 1 (Kurt, Vaşak, Sırtlan, Karakulak, Saz Kedisi, Yaban Kedisi) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Etçil Memeliler 2 (Porsuk, Kuyruksüren, Sansar, Gelincik, Akdeniz Foku) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Otçul Memeliler 1 (Anadolu Yaban Koyunu, Yaban Koyunu, Yaban Keçisi (Capra Aegagrus), Çengel Boynuzlu Dağ Keçisi, Yaban Tavşanı) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Otçul Memeliler 2 (Ceylan, Dağ Ceylanı, Kızıl geyik, Ala geyik, Karaca) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Hepçil Memeliler (Yaban Domuzu, Boz Ayı, Tilki) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kanatlılar (Sülün, Turaç, Keklik, Bıldırcın) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sürüngenler (Oluklu Kertenkele, Dikenlikeler, Koca Engerek Yılanı, Hazer Yılanı, Su Yılanı, Yeşil Deniz Kaplumbağası, İribaş Deniz Kaplumbağası) Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 08:12