Genel Bilgi
Birim | ZİRAAT FAKÜLTESİ |
ZOOTEKNİ PR. | |
Kod | ZTP444 |
Ad | Türkiye Yaban Hayvanı Biyoçeşitliliği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat DURMUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye sınırları içerisinde yabani formda yaşayan hayvanların varlığını ortaya koyarak çeşitli hayvan türlerini içeren ve yaban hayatı açısından görünmeyen zenginliklerini tanıtmak
Dersin İçeriği
Türkiye'de yabancıl formda yaşayan bazı türlerin doğal yaşam alanları ve türsel özelliklerinin tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları
Notlar
Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, yabancıl formda yaşayan hayvanlar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Öğrenciler, Türkiye yaban hayatı biyoçeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Öğrenciler, yabancıl formda yaşayan türlerin ayırıcı özelliklerini bilmeleri sayesinde tür teşhisi yapabilme yeteneği kazanmış olur. |
ÖÇ04 | Türkiye yaban hayvanlarının neslinin korunması ve devamlılığının sağlanmasının önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Yaban hayvanlarının doğadaki rolü ve önemini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar (biyoçeşitlilik nedir, Türkiye’nin coğrafi ve ekolojik bölgeleri, Türkiye’de yaban hayatı yönetimi ve hukuki çerçeve) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye’nin Biyoçeşitlilik Zenginliği (Anadolu’nun biyoçeşitlilik merkezi olarak önemi, Türkiye’nin endemik türleri, Türkiye’de Ekosistem Tipleri) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaban Hayatında Tehditler (habitat tahribatı ve fragmentasyonu, kaçak avcılık ve ticaret, iklim değişikliğinin etkileri) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Koruma Stratejileri ve Örnek Uygulamalar (Türkiye’de milli parklar ve yaban hayatı geliştirme sahaları, tür koruma programları ) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnsan-Yaban Hayatı Etkileşimi (insan faaliyetlerinin etkileri, dağ turizmi ve yaban hayata etkileri, avcılık, otlatma ve dağ türlerine baskılar, çatışmalar ve çözüm) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yaban Hayvanlarında Sınıflandırma 1 (memeliler, göçmen kuşlar, kuşlar, sürüngenler ve iki yaşamlılar, balıklar ve su canlıları, omurgasızlar ve böcekler) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Göçmen Kuşlar (Turna, Flamingo, Leylek, Yılan Kartalı, Şahin, Kara Akbaba) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Etçil Memeliler 1 (Kurt, Vaşak, Sırtlan, Karakulak, Saz Kedisi, Yaban Kedisi) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Etçil Memeliler 2 (Porsuk, Kuyruksüren, Sansar, Gelincik, Akdeniz Foku) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Otçul Memeliler 1 (Anadolu Yaban Koyunu, Yaban Koyunu, Yaban Keçisi (Capra Aegagrus), Çengel Boynuzlu Dağ Keçisi, Yaban Tavşanı) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Otçul Memeliler 2 (Ceylan, Dağ Ceylanı, Kızıl geyik, Ala geyik, Karaca) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hepçil Memeliler (Yaban Domuzu, Boz Ayı, Tilki) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kanatlılar (Sülün, Turaç, Keklik, Bıldırcın) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sürüngenler (Oluklu Kertenkele, Dikenlikeler, Koca Engerek Yılanı, Hazer Yılanı, Su Yılanı, Yeşil Deniz Kaplumbağası, İribaş Deniz Kaplumbağası) | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |