Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | ENS305 |
Ad | Veri Analitiği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere verileri analiz ederek anlamlı bilgi çıkarma yetisi kazandırmak; istatistiksel analiz, veri görselleştirme tekniklerini öğretmek ve öğrencilerin gerçek dünya problemlerini veriyle çözebilmelerini sağlamaktır
Dersin İçeriği
Veri analitiğine giriş. Görselleştirme. Olasılık ve İstatistik. Sonuç çıkarma ve modelleme. Regresyon. Makine Öğrenmesi Metotları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmed, M., & Pathan, A. S. K. (2018). Data Analytics: Concepts, Techniques, and Applications. CRC Press. Han, J., Pei, J., & Kamber, M. (2011). Data mining: concepts and techniques. Elsevier. Albright, S. C., & Winston, W. L. (2014). Business analytics: Data analysis & decision making. Nelson Education.
Notlar
Tamamlayıcı ders notları verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri toplama, temizleme ve ön işleme tekniklerini açıklayabilir |
ÖÇ02 | Temel istatistiksel analiz yöntemlerini uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Veri görselleştirme araçlarıyla analiz sonuçlarını sunar |
ÖÇ04 | Regresyon, sınıflandırma ve kümeleme tekniklerini kullanabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Kitabından ilgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Veri Toplama ve Kaynaklar | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Veri Temizleme ve Ön İşleme | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tanımlayıcı İstatistikler | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Veri Görselleştirme | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Korelasyon & Regresyon | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çoklu Regresyon | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sınıflandırma Modellerine Giriş | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kümeleme Analizi | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Zaman Serisi Analizi | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Veri Etiği ve Gizlilik | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Proje Çalışması | Ders Kitabından İlgili Bölümü Okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje Sunumları I | Veri Analizi Yapılması ve Proje Sunumu Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Proje Sunumları II | Veri Analizi Yapılması ve Proje Sunumu Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |