Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | GK316 |
Ad | Karşılaştırmalı Yazınbilim |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı kültürlerin edebiyatlarıyla Türk edebiyatının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırmak.
Dersin İçeriği
Farklı milletlerin edebî eserlerini inceleyerek Türk Edebiyatı ile paralellik, benzerlik ve farklılıklarının tespit edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
AYTAÇ, Gürsel. (2016). Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi. Ankara: Doğubatı
Notlar
Aydın, Kamil. (2008). Karşılaştırmalı Edebiyat. İstanbul : Birey
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın felsefesi ile ilgili ilintisini önemli batılı ve doğulu düşünürlerin yazılarında kavrar |
ÖÇ02 | Batı ve Doğu kültürünü medyalararası ve metinlerarasılık zeminde tarihten günümüze kronolojik olarak alımlar |
ÖÇ03 | Karşılaştırmalı yazının dünya yazını içerisindeki yeri ve önemini kavrar |
ÖÇ04 | Türk ve Alman edebiyatını değişik açılardan karşılaştırabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seyahatnamelerin farklı kültür ve edebiyatları birleştirmedeki rolü . Yabancı seyahatnamelerde Türk imgesi | Seyahatnamelerin farklı kültür ve edebiyatları birleştirmedeki rolü . Yabancı seyahatnamelerde Türk imgesini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Dünya kültür ve edebiyatlarına temel kaynak oluşturan arketipsel unsurlar. | Dünya kültür ve edebiyatlarına temel kaynak oluşturan arketipsel unsurları açıklama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Masallardaki ortak motiflerin karşılaştırılması; destanlardaki ortak motiflerin karşılaştırılması. | Masallardaki ortak motiflerin karşılaştırılması; destanlardaki ortak motiflerin karşılaştırılmasını yapabilme. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Yansımanın yansıması: Doğuda batı, Batıda doğu arasındaki fark | Yansımanın yansıması: Doğuda batı, Batıda doğu arasındaki farkı örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Edebiyatta roman ve tarihçesi | Edebiyatta roman ve tarihçesini açıklama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
6 | Effie Briest ve Aşk-ı Memnu adlı romanların karşılaştırılması | Effie Briest ve Aşk-ı Memnu adlı romanların karşılaştırılmasını yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Çeviri faaliyetleri ve çevirinin Karşılaştırmalı Edebiyattaki rolü | Çeviri faaliyetleri ve çevirinin Karşılaştırmalı Edebiyattaki rolünü kavrama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen konulara çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Goethe- Doğu Batı divanı ile Hafız-ı Şirazinin karşılaştırılması | Goethe- Doğu Batı divanı ile Hafız-ı Şirazinin karşılaştırılmasını yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İki türk yadın yazar olan Nur İçözü ve canan Tan'ın eserlerinin karşılaştırılması | İki türk yadın yazar olan Nur İçözü ve canan Tan'ın eserlerinin karşılaştırılmasını örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Edebiyatta imge. Türk edebiyatında Almanlar; Alman edebiyatında Türkler. | Edebiyatta imge. Türk edebiyatında Almanlar; Alman edebiyatında Türkler konusu üzerine konuşma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Goethe'nin dünya edebiyatı kavramı | Goethe'nin dünya edebiyatı kavramını açıklama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Savaş sonrası edebiyat bilimcileri farklı Avrupa ülkelerinde "dünya edebiyatı" kavramına ilişkin hangi farklı kavramları geliştirdiler? | Savaş sonrası edebiyat bilimcileri farklı Avrupa ülkelerinde "dünya edebiyatı" kavramına ilişkin hangi farklı kavramları geliştirdiler? konusunu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | Roman ve film karşılaştırması | Roman ve film karşılaştırmasını yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Medyalar ve metinlerarasılık örneğinde farklı yazarların eserlerini inceleme | Medyalar ve metinlerarasılık örneğinde farklı yazarların eserlerini inceleme yapabilme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Genel tekrar | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konulara çalışılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |