GK316 Karşılaştırmalı Yazınbilim

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod GK316
Ad Karşılaştırmalı Yazınbilim
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı kültürlerin edebiyatlarıyla Türk edebiyatının benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırmak.

Dersin İçeriği

Farklı milletlerin edebî eserlerini inceleyerek Türk Edebiyatı ile paralellik, benzerlik ve farklılıklarının tespit edilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

AYTAÇ, Gürsel. (2016). Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi. Ankara: Doğubatı

Notlar

Aydın, Kamil. (2008). Karşılaştırmalı Edebiyat. İstanbul : Birey


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın felsefesi ile ilgili ilintisini önemli batılı ve doğulu düşünürlerin yazılarında kavrar
ÖÇ02 Batı ve Doğu kültürünü medyalararası ve metinlerarasılık zeminde tarihten günümüze kronolojik olarak alımlar
ÖÇ03 Karşılaştırmalı yazının dünya yazını içerisindeki yeri ve önemini kavrar
ÖÇ04 Türk ve Alman edebiyatını değişik açılardan karşılaştırabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seyahatnamelerin farklı kültür ve edebiyatları birleştirmedeki rolü . Yabancı seyahatnamelerde Türk imgesi Seyahatnamelerin farklı kültür ve edebiyatları birleştirmedeki rolü . Yabancı seyahatnamelerde Türk imgesini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
2 Dünya kültür ve edebiyatlarına temel kaynak oluşturan arketipsel unsurlar. Dünya kültür ve edebiyatlarına temel kaynak oluşturan arketipsel unsurları açıklama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Masallardaki ortak motiflerin karşılaştırılması; destanlardaki ortak motiflerin karşılaştırılması. Masallardaki ortak motiflerin karşılaştırılması; destanlardaki ortak motiflerin karşılaştırılmasını yapabilme. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Yansımanın yansıması: Doğuda batı, Batıda doğu arasındaki fark Yansımanın yansıması: Doğuda batı, Batıda doğu arasındaki farkı örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Edebiyatta roman ve tarihçesi Edebiyatta roman ve tarihçesini açıklama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
6 Effie Briest ve Aşk-ı Memnu adlı romanların karşılaştırılması Effie Briest ve Aşk-ı Memnu adlı romanların karşılaştırılmasını yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Çeviri faaliyetleri ve çevirinin Karşılaştırmalı Edebiyattaki rolü Çeviri faaliyetleri ve çevirinin Karşılaştırmalı Edebiyattaki rolünü kavrama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar İşlenen konulara çalışılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Goethe- Doğu Batı divanı ile Hafız-ı Şirazinin karşılaştırılması Goethe- Doğu Batı divanı ile Hafız-ı Şirazinin karşılaştırılmasını yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 İki türk yadın yazar olan Nur İçözü ve canan Tan'ın eserlerinin karşılaştırılması İki türk yadın yazar olan Nur İçözü ve canan Tan'ın eserlerinin karşılaştırılmasını örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Edebiyatta imge. Türk edebiyatında Almanlar; Alman edebiyatında Türkler. Edebiyatta imge. Türk edebiyatında Almanlar; Alman edebiyatında Türkler konusu üzerine konuşma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Goethe'nin dünya edebiyatı kavramı Goethe'nin dünya edebiyatı kavramını açıklama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Savaş sonrası edebiyat bilimcileri farklı Avrupa ülkelerinde "dünya edebiyatı" kavramına ilişkin hangi farklı kavramları geliştirdiler? Savaş sonrası edebiyat bilimcileri farklı Avrupa ülkelerinde "dünya edebiyatı" kavramına ilişkin hangi farklı kavramları geliştirdiler? konusunu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
14 Roman ve film karşılaştırması Roman ve film karşılaştırmasını yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Medyalar ve metinlerarasılık örneğinde farklı yazarların eserlerini inceleme Medyalar ve metinlerarasılık örneğinde farklı yazarların eserlerini inceleme yapabilme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Genel tekrar Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konulara çalışılacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2025 07:46