Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | ALMS319 |
| Ad | Dil Felsefesi I |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Almanca |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadil ve diğer diller arasında ortak ve farklı olan bilgileri edinebilme
Dersin İçeriği
Dil ve felsefenin temel konularını kavrama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sprachphilosophie: Eine Einführung von Gerald Posselt;Matthias Flatscher | 14. Mai 2018
Notlar
Einführung in die Sprachphilosophie (Philosophie kompakt) von Albert Newen und Markus Schrenk | 23. September 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dil felsefesinin temel kavramlarını bilir |
| ÖÇ02 | Dil felsefesinin temel amacını kavrar |
| ÖÇ03 | Dil felsefesinin çıkış noktasını bilir |
| ÖÇ04 | Dil felsefesinin diğer felsefe konuları ve kuramları ile ilişkisini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dil Felsefesine giriş | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Dil felsefesinde tüm dillerde ortak olan konu | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Dil felsefesinin tanıtımı | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Dil felsefesini geliştiren ilk filozof John Lock | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 5 | Gottlog Frege ve Berndrand Russel'in çalışmaları | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | İnsan dillerinin genel yapısı ve doğası | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Dil felsefesi temel kavramları :Terim, Özne ve yüklem, anlam, kavram, gönderme, içlem ve kaplam, bağlam ve doğruluk değeri | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Dil felsefesinin çalışma alanları olarak Syntax, Semantik | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Dil felsefesinin çalışma alanları olarak Pragmatik | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Ludwig Wittgenstein ve Noam Chomsky'nin syntax hakkındaki düşünceleri | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Dil felsefesinde dil problemleri | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Dil felsefesinin diğer felsefe alanları ile ilişkisi | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Dil felsefesinin felsefe kavramlarını açıklamadaki katkısı | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Genel tekrar | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||