Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | ALMS112 |
| Ad | Çeviri Alıştırmaları II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Almanca |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel düzeyde Çeviri Edimi kazandırma
Dersin İçeriği
Almancadan Türkçeye ve Türkçeden Almancaya temel seviyede cümle çevirisi yapma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael Hotz, Friedrich Maier: Texte und Übungen.
Notlar
Farklı alanlardan çeviri için seçilmiş metinler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çeviri yoluyla Almancayla ilgili temel kavramları kavrar |
| ÖÇ02 | Dilbilgisi dersinde edindiği bilgileri çeviride kullanır |
| ÖÇ03 | Diğer derslerde edindiği bilgileri çeviri yoluyla pekiştirir |
| ÖÇ04 | Çeviri alıştırmaları sayesinde sözcük dağarcığını geliştirir |
| ÖÇ05 | Çeviri alıştırmaları sayesinde dilsel becerilerini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | 2 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkçeden Almancaya zaman bildiren yan cümle çevirileri 1 | Ev ödevi ve bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Türkçeden Almancaya zaman bildiren yan cümle çevirileri 2 | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Türkçeden Almancaya zaman bildiren yan cümle çevirileri 3 | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Türkçeden Almancaya zaman bildiren yan cümle çevirileri 4 | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Türkçeden Almancaya sebep cümleleri çevirisi | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Almancadan Türkçeye sebep cümleleri çevirisi | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Türkçeden Almancaya şart cümleleri çevirisi | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Ara sınav değerlendirimi ve soruların cevaplanması | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Almancadan Türkçeye şart cümleleri çevirisi | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Almancadan Türkçeye konzessiv cümle çevirileri | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Türkçeden Almancaya konzessiv cümle çevirileri | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Almancadan Türkçeye amaç cümleleri çevirisi | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Türkçeden Almancaya amaç cümleleri çevirisi | Ev ödevi ve bireysel ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Genel Tekrar | Final Sınavına Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||