Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | ALMS114 |
| Ad | Kısa Metinlerle Almanca II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Almanca |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. ERDAL KAÇAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kısa metin türlerini karşılaştırmak ve kısa metin üretmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Almanca kısa metinler üzerinde anlamsal, sözcüksel ve dilbilgisel çalışmalar yapmak.
Dersin Ön Koşulu
A2-B1 dil seviyesi
Kaynaklar
Wolfgang Herrndorf: Tschick
Notlar
Bernhard Schlink: Der Vorleser
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kısa metin türleri hakkında bilgiler kazanır |
| ÖÇ02 | Almanca öğretiminde kısa metin kullanmayı öğrenir. |
| ÖÇ03 | Metinlerle sözcük çalışması yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ04 | Sözcük dağarcığını geliştirir. |
| ÖÇ05 | Kısa metin yazmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 2 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kısa metin nedir? | Kısa metin önbilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Bu metni diğer metinlerden ayıran etmenler hangileridir | Metin türleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Nitelikli anlatımın özellikleri | Anlatım becerisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Yazılı anlatımda biçim ve içerik | Biçim ve içerik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Planlı bir yazılı anlatımın sahip olması gereken özellikler | Yazılı anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Planlı bir kısa metin üretme | Yazılı anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
| 7 | Planlı bir metin türü yazma | Planlı yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınavlar | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Farklı metin türlerinin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi | Metin türleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Metin türlerinde yazma öncesi planlama | Metin türleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Gazete metinlerinin incelenmesi ve analizi | Gazete metni | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Dergi metinlerinin incelenmesi | Dergi metni | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 13 | Özet metinlerinin incelenmesi | özet metin | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Farklı türlerde metin yazma | metinler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
| 15 | Kısa metin türlerinin ortak özellikleri | metinler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||