PSI488 Din Psikolojisi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
PSİKOLOJİ PR.
Kod PSI488
Ad Din Psikolojisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Meryem Berrin BULUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı; din psikolojisi konuları hakkında öğrencilerin bilgi edinmeleri, bilgiyi kullanabilmeleri ve değerlendirebilmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini psikolojik din kuramları oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Forsyth, J. (2017). Psikolojik Din Kuramları (Çev. Ed. M. Ulu). Kimlik.

Notlar

İlgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din psikolojisinde araştırma, yerli ve yabancı kaynaklardan bilgi toplama ve yorumlama metot ve tekniklerini uygular.;
ÖÇ02 Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır.;
ÖÇ03 İnsan doğasını yorumlamada din psikolojisine ait bilimsel yöntemleri kullanır.;
ÖÇ04 Alanla ilgili araştırmaların metot ve muhteva açısından analiz ve değerlendirmesini yapar.;
ÖÇ05 Psikoloji ve din psikolojisi alanları arasında benzerlik ve farklılıklardan haberdar olur.;
ÖÇ06 Dini yaşayış ve davranışı çeşitli yönleriyle ele alan çağdaş teoriler çerçevesinde ileri sürülen görüşlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.;
ÖÇ07 Olumlu ve olumsuz yönleriyle dini inanış ve yaşayışın kişilik üzerindeki etkileri hakkında değerlendirme yapar.;
ÖÇ08 Dini motivasyonlar, dini tecrübe, iman, şüphe ve inançsızlık, dua ve ibadet, gelişim dönemleri ve din hususlarında analiz yapar.;
ÖÇ09 Kendi dini tecrübelerinden hareketle başkalarının dini dünyaları hakkında yorum yapar.;
ÖÇ10 Dini yaşayış ve davranışlara yol açan sebep ve faktörler hakkında bilimsel bilgiler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sigmund Freud: Din ve Baba Kompleksi 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sigmund Freud: Din ve Baba Kompleksi 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Carl G. Jung: Din ve Arketip 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Carl G. Jung: Din ve Arketip 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 William James: Din ve Mizaç 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 William James: Din ve Mizaç 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Erich Fromm: Din ve Hümanizm 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Erich Fromm: Din ve Hümanizm 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gordon W. Allport: Din ve Kişilik 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gordon W. Allport: Din ve Kişilik 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Abraham Maslow: Din ve Kendini Gerçekleştirme 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Abraham Maslow: Din ve Kendini Gerçekleştirme 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Viktor E. Frankl: Din ve Özaşkınlık 1 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 Viktor E. Frankl: Din ve Özaşkınlık 2 Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 129
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,16
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 12:23