ENM431 Bitirme Ödevi

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod ENM431
Ad Bitirme Ödevi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı endüstri mühendisliği ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapma becerisi kazanmaktır.

Dersin İçeriği

endüstri mühendisliği problemleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tüm derslerde kullanılan kaynak kitaplar ve açık erişim kaynaklar.

Notlar

-Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W. Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Endüstri mühendisliği ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapma becerisi kazanmak.
ÖÇ02 Literatür tarama becerileri edinme
ÖÇ03 iletişim becerileri mühendislik yönünde geliştirebilmek
ÖÇ04 Öğrenim boyunca görülen dersleri uygulamaya dökebilmek
ÖÇ05 İletişim becerilerini geliştirilebilmek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi edinir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve analitik çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi edinir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi edinir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık bilincine sahip olur; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, insan, zaman, bilgi veya para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilir kalkınma, enerji, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 2 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 3 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 4 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 5 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 6 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 7 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav ilgili konu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 9 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 10 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 11 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 12 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 13 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 15 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 14 ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili konu Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili konu Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2025 11:32