Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FENZ208 |
| Ad | İstatistik |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT UÇAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İstatistikle ilgili temel kavramları ve analiz yöntemlerini ugulamalı olarak yapar
Dersin İçeriği
istatistikte temel kavramlar, betimsel istatistik, tanımsal istatistik, korelasyon, hipotez testleri, t-testli, z-testi, ki-kare (chi-square)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İstatistiğe Giriş Uygulamalı Temel Bilgiler – Çözümlü ve Cevaplı Sorular Prof. Dr. Necati Yıldız,Prof. Dr. Ömer Akbulut,Prof. Dr. Hüdaverdi Bircan
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel kavramları tanımlar |
| ÖÇ02 | Betimsel istatistikleri hesaplar |
| ÖÇ03 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini hesaplar |
| ÖÇ04 | Verilen araştırma problemi ile ilgili olarak hipotez kurar |
| ÖÇ05 | Hipotez testi yaparak hipotezi kabul veya redder. |
| ÖÇ06 | Veri setini kullanarak t-test yapar. |
| ÖÇ07 | Veri seti kullanarak F testi yapar |
| ÖÇ08 | Chi kare testi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 2 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin önemi. Neden istatistik öğrenmeliyiz | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Temel kavramlar.Ölçek türleri. | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
| 3 | Frekans dağılımları | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Merkezi eğilim ölçüleri | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Merkezi dağılım ölçüleri | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Standardize edilmiş skorlar. Z-skorları | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 7 | Korelasyon | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Regresyon analizi | kitap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Hipotez testleri | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Ki-kare | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | T-Testleri | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | F-Testleri | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | SPSS 1 | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Jamovi | kitap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm dönem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm dönem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||